Byta telefon vid reklamation..

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Vertigood, 2 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Vertigood

Vertigood Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Om verkstaden inte lyckas fixa min LG O2X nu när den är inne för tredje gången så blir det säkerligen reklamation om inte LG sätter stopp för det dock.

Spånar lite i vad för mobil jag ska satsa på istället. Nån med erfarenheter av både SGS II och Sensation XE, kanske till och med Sensation XL?

Jag värderar batteritid. Drar dual core mer batteri? nyttjas de dubbla kärnorna i dagsläget? Är inte så insatt i det där :) Det är just strömproblem jag har med min LG. Löjlig dålig batteritid har den haft från början. Läst att den första Sensations batteritid inte är så värst bra. XE har ju lite kraftfullare batteri men kanske sugs det ur lika snabbt för det?

Av det jag testat så gillar jag nåt med alla. Samsung känns väl stabilt. Är inte överförtjust i HTC Sense. Gillar Samsungs skärm, och Sensation XL's skärm var oxå sjyst. Ingen dual core i XL men den kändes inte seg eller nåt.

Mitt mobilanvändande består mest av: Lite surf, lite musiklyssnande, spelande
    Inte mycket ringande egentligen.

tacksam för svar.

Last edited: 5 dec 2011
  2. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

fel forum?

3. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Lutar nu åt en Sensation XE om det nu blir att jag får byta. Är så nyfiken på HTC då jag aldrig haft nån förr.

Men tar gärna tips och råd från folk som vet.

4. Kemal88

Kemal88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har också lämnat in min LG 2X för kreditering och går i samma tankar. Lutar lite åt arc för att slippa betala mellanskillnaden, dock vet jag inte riktigt hur bra den är. Vill helst slippa problem.

Bra batteritid, samtalsljud och att den ska fungera rent allmänt är de krav jag har. Att den laggar lite då och då gör inte så mycket, så länge huvudfunktionerna är användbara.

5. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Efter att ha läst Swedroids test av nya Nexus så blir det ingen sån för mig. Batteriet är väl det som avgör mest.

Blir ingen SonyEricsson eller Nokia. Om min LG bara funkar som den ska så är jag egentligen nöjd med den.

6. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

"Ej godkänd reklamation" står det på min servicestatus så min telefon är på väg hem igen :/ Bytt kablage är det dom gjort står det. Får väl se om den funkar som den ska nu då :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.