Byta till iPhone från Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av opi, 8 aug 2010.

1. supervalpen

supervalpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Saken är den att om du seriöst överväger en ajfån så kommer du säkerligen att älska den och vara jättestolt över den när du får den. Det som avgör är snarare hur länge du kommer tycka det...
    Du är van vid Android, det mest lättanpassande OSet till en mobil på marknaden idag där du kan göra den precis så personlig som du vill, men du kommer att byta till Apple OS. Det enda personliga du kan göra är att ändra ordningen på de appar du har (och såklart den fantastiska NYHETEN som "förändrar allt - igen" att du kan byta bakgrundsbild.. *WOW*)

Frågan är om du är lika nöjd när du sitter på semestern och både du och ungarna tröttnat på Angry Birds. Hade det inte varit bättre med en Gameboy-Emulator med timtals spelande, för att inte tala om möjligheten att koppla upp dig på laptopen med hjälp av wifi-tethring ?

Som sagt, inget tvekan om att rent prestandamässigt och grafikmässigt är iPhone ett överlägset val och att du kommer älska hajpen med att ha precis den telefon som 25% av sverige har, men hur länge ?

2. RoosterX

RoosterX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

hmm.. får fundera lite då. :)

3. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

iPhone är ju en grym telefon, så är det ju bara. Men det finns många Androidbaserade enheter som är minst lika bra enligt mig. Jag har själv en Desire och skulle aldrig byta den mot en iPhone. Men det är ju helt och hållet upp till dig.
    Du kanske skulle kolla på Galaxyn istället då det är en Android baserad telefon fast den är lik iPhone i gränssnittet.

4. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om du överväger att byta tycker jag du ska göra det. Ångrar inte att jag gått tillbaka till iPhone en sekund. iPhone 4 har så grymt bra skärm, min Desire kändes som en mobil från 90-talet när jag hade dom brevid varandra. Skärpan, färgerna och upplösningen är så jäkla grym på iPhonen.
    Sen är den snabbare att starta appar men det berörda nog på att Androidapparna är dåligt skrivna, för att inte tala om fula.
    Kameran och högtalaren är också saker Desiren går bet på...

Det finns säkert Androider som är likvärdiga iPhonen i skärm, kamera och högtalar men som sagt är jag jäkligt nöjd med att jag sålde min.

Det är ju bara jailbreaka iPhonen så har du allt det där. Ett jäkla snack om att man kan roota en Android men i jämförelse med iPhone är det aldrig en jailbrekad iPhone ni jämför med.

5. gl0biz

gl0biz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

köp så många du kan och sen säljer du dom för 5000 är väl inget att fundera över ?

6. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Färgerna på iphone 4:s skärm är väldigt matta. Den klarar endast av att visa 67% av sRGB nu hittar jag inga siffror men jag har för mig att motsvarande siffra för htc desire är runt 130% (vilket inte är särskilt mycket bättre, 100% är det mest optimala).

7. msen

msen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den som mot all förmodan vill ha en frukttelefon kommer nog kunna få en sådan gratis snart med tanke på att de är helt kass. Antennen på dem ballar ur om du vidrör telefonens nedre vänstra del...! Otroligt dåligt för ett företag som låtsas vara så bra.

8. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

IDG gjorde ett rätt rejält test på iPhone 4 och dom kunde inte se någon skillnad på täckningen oavsett hur du håller telefonen. I USA så har dom på många ställen rätt kass täckning och det är bara när signalen är svag som antennproblemet märks.

I vilket fall så håller jag med dom flesta i denna tråd, om du skapar en tråd på ett desire-forum om att byta till iPhone så känns det som iPhone är den rätta telefonen för dig!

Själv har jag 2st iPhone 3Gs, den ena använder min sambo och den andra installerade jag MyWii på, sen tog jag ut SIM-kortet från mitt USB modem och tryckte in det i iPhonen och använder den numera som en 3G -> WiFi router...

9. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

http://www.apple.com/antenna/
    Och man skrattar bara ännu mer när man läser texten där haha.
    $100 miljoner åt skogen

10. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Du får inte glömma folders och multitask :D sensation 2010!

De kompisar som har eyephone säger bara att Android är en blek kopia, men om nu Apple apar efter med bakgrundsbild,folders och multitasking, är det inte dom som apar efter? :O

Fast då heter det väl innovation om det är Apple som gjort det ;)

Iphone i sig är ganska trevlig, men jag tycker inte det är sådär överdrivet grymt som alla användare vill få det att låta. Sen att det "bara funkar" verkar ju vara en sanning med modifikation efter sista ios 4 , speciellt för de med de gamla lurarna :O

11. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Hmm jag försökte att inte lägga mig i debatten, men när jag läser detta kan jag inte låta bli. Var har dom varit de senaste 10 åren? I sitt $100 miljoners antennlabb?

...
    Herregud, detta fixade SonyEricsson och de andra för evigheter sedan och utan WiFi och begränsning att man måste ha matchande telefoner... Har använt funktionen 1 eller 2 gånger för att testa, sist var för en 4-5 år sedan när jag fick min K630i tror jag det var. Vet ingen annan som använder det, så det är ganska menlöst. Nu börjar ju tillverkarna ta bort funktionen från telefonerna. Men det blir ju säkert jättecoolt och vanligt nu när gudarna på Apple lyckats lösa det. Mindless monkeys.....
    iPhone är säkert en skitbra telefon, det tvivlar jag inte på, det jag stör mig på är de ändlösa horderna som faller för allt skitsnack som kommer från det företaget.

http://www.apple.com/iphone/features/facetime.html

12. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det roligaste är att Apple påstår att dom gjorde den första touch mobilen, även fast HTC hade handdatorer med touch i början av 2000 talet, sen kom GPS, osv osv (HTC wallaby, Qtek 1010/1020), det finns en anledning till att HTC är på plats 31 av världens mest innovativa företag.

13. Janne Jihad

Janne Jihad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bästa pris för dig kompis, den är helt nya va. Inga konstigt, alltid bra.

Gör vad ni vill, förstår inte varför ni vill att vi ska bestämma åt er.

14. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Anledningar till att inte byta? Försök hänga på Swedroid med en iPhone! ;)

15. Neonbrun

Neonbrun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hahahahaha :)

16. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

är ju ganska van vid att kunna koppla in min desire till pc'n, för att tex installera navigon.
    tankade hem en navigon för iphone, till tjejen. döm av min förvåning när man inte kommer åt iphjonen i pc'n?!?!
    det enda man kommer åt är kamerabilderna..
    måste man verkligen ha itunes för att se vad som finns på luren?
    tycker även det är konstigt att man inte kan se i telefonen heller vad för program som finns installerade, typ som i "hantera program"...

fattar inget..
    länge leve htc, android och open source!

17. Mellis

Mellis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja du får nog installera iTunes, om det inte finns nån annan lösning ute nu som jag missat. Har suttit och svurit åt det själv ett par gånger när jag fört över musik till min iPod.

18. msen

msen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Äpplet släppte några lurar i sitt sista dödsryck men i och med senaste luren är det äntligen över med deras skryt och skrän. Det smartaste draget var ju att ta in en konkurrent till att designa deras antenner. Snacka om backstabbing, ha ha ha.

19. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Men det jag tänkte mer på är att jag får iphone 4 billigare än min desire, så antingen säljer jag den och väntar på iphonen som jag får om 2 veckor eller så behåller jag båda...

20. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Dissa iPhone, skaffa Sciphone ;) Haha XD

Namen, om vi säger såhär...

iPhone är som Lunarstorm, alla har det...
    Android är lite som, Helgon.net... De mest alternativa och "annorlunda" har det ^^ ;)