Byta till iPhone från Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av opi, 8 aug 2010.

1. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Det är bara att långtrycka på en gata/adress sen kan man välja att spara den som kontakt, men jag hittar inte att spara till befintliga. Men som du säger det finns kanske i Labs.
    Angående bilderna, det går ju aldrig att jämföra med en systemkamera, men jag blev klart överraskad över resultatet. Det är inte många som tror att bilden är från telefonen, förrän man visar originalbilden där den ligger på minneskortet.

2. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

OK, halvmeter breda bilder som nämndes tidigare kräver nog helt optimala förutsättningar för att ens hålla någorlunda bra kvalité.

Men som fotografier av vanlig storlek, förstorningar i rimliga proportioner, eller som material för webb så fungerar bilderna utmärkt för mig i alla fall.

Givetvis saknar telefonen praktiskt taget alla coolare funktioner som finns på min systemkamera. Men min Desire kan i alla fall lätt tävla med en billigare kompaktkamera om man enbart ser till bildkvalité.

3. drhp

drhp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej då. vi kanske ses i framtiden.

4. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fundering, när ni skriver HTC desire här i denna tråd så måste det ju vara den gammla inte den nya HTC Desire HD som ska släppas va?

Funderar också på om ändå HTC Desire HD är bättre än Iphone 4, men som vanligt velar man fram och tillbaka.

dom olika tester som jag har sett så har desire fått bättre betyg på dom flesta punkter tex: http://www.knowyourmobile.com/comparisons/599988/htc_desire_hd_vs_apple_iphone_4.html

http://www.techradar.com/news/phone...ire-hd-vs-iphone-4-vs-samsung-galaxy-s-716607

Då är det ju detta att Apple store har över 200 000 program/spel mm till Iphone, fast det kommer nog fler och fler till Android också.

Min syrra eller familjen har en Iphone 3gs och jag tycker att det är bara problem med den, tex man kan inte föra in filer i den hur man vill. ingen radio, och att föra in och se film är för det mesta omöjligt, har inte testat så mycket men tror det inte funkar så enkelt.

Det som dock talar till Iphone är väll att det finns en massa tillbehör till Iphone/Ipod, vet inte hur det är till android telefoner.

Yttra er gärna!
    MVH

5. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 871
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Edit: Jag läste helt fel.
    Jag vill ha en HD. Tycker dock att den ser rätt tråkig ut men äh. Det är insidan och skärmen jag vill ha. ;)

6. AndreasA88

AndreasA88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag äger för tillfället en iPhone 3G och överväger att gå över till Android istället. Min iPhone har blivit aningen seg efter IOS4 och jag känner inte att iPhone 4 erbjuder något nytt (som har betydelse för mig) utöver snabbare hårdvara.

Har även tröttnat lite på begränsningarna i iOS, speciellt hur begränsade möjligheter man har för att anpassa sin homescreen. Att man måste ha alla apps på homescreen blir lite jobbigt när man har 40+ apps. Iofs kan man använda spotlight för att söka, vilket jag ofta gör men det känns inte riktigt optimalt. Man kan använda sig av mappar också, men de är begränsade till att innehålla max 12 apps och det blir jävla svårt att få till någon logisk struktur på det hela när det handlar om så många apps. Den idiotiska gränsen på max 12 apps per mapp gör dessutom att jag måste ha två olika för mina spel.

Det jag saknar mest är nog ändå Widgets, det känns som det skulle göra allt mycket enklare. Snabb tillgång till saker som SMS-konversationer, mail, kalender och framförallt till att stänga av och på saker som bluetooth, wifi osv.Om vi säger att jag till exempel lyssnar på musik via mitt bluetooth headset på min iPhone och ska stänga av när jag är klar, så måste jag gå följande väg ->Homescreen->Inställningar->Allmänt->Bluetooth->Slå av. Samma sak när skiten ska på. Notifieringssystemet i Android verkar även bra mycket bättre än det i iPhone.

Har även testat att jailbreaka och visst det blev bra mycket bättre på många punkter, men fy fan för Cydia, en jävla mardröm att använda. Många apps fungerade halvdant och telefonen blev SEG som fasen. Som jag ser det är största fördelen med iphone i dagsläget appstore. Visserligen är apparna mycket mer begränsade när det gäller vad de får göra, men de är bra många fler och håller generellt högre kvalite än de i android market (har kollat in det på tjejens Wildfire).

Nej det blir nog en tripp till Androidland, sen får vi se hur länge jag stannar. :)