Fråga: Byte av fronten "BILD" Finnes!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Systern, 24 feb 2014.

  1. Systern

    Systern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Jag har fått en mobil av en bekant, en Galaxy S3 och tänkte jag skulle byta skärmen då den är spräckt.
    Jag vet dock inte vad det är som ska bytas, finns massor olika delar på ebay. (skärm, hela framsidan? Digitizer???). Touchen i sig verkar funka på hela skärmen. Vad behöver jag för att få mobilen löst?
    Finns grejer för 50kr, vad är skillnaden på något för 400kr? kvalite? Något ni kan rekommendera?

    http://oi59.tinypic.com/2uqj1xt.jpg

    Hjälp uppskattas!
     
  2. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Om touchen fungerar är det sannerligen bara skärmen som behöver bytas (eller hela framsidan, vet inte hur det sitter ihop/ser ut).

    Digitizer är touchpanelen i sig och registrerar tryck.
     
  3. Systern

    Systern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Tack för svaret! förstår inte riktigt!

    Är den gjord i tre delar?

    Skärmen(Den med pixlarna?), Digitizer(registrerar tryck?) samt glaset(Dvs den man tar på med fingrarna?

    Är det en sådan här jag ska ha då? http://www.ebay.co.uk/itm/Original-...K_Replacement_Parts_Tools&hash=item19d6def4b3

    All hjälp uppskattas!
     
  4. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Det är bara två delar vad jag vet, skärmen och digitizern. Skärmen är den du länkade till vilket du lär behöva. :)
     
  5. Systern

    Systern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så va där det för skillnad på kvalite? Kostar ju inte många kronor!
     
  6. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 912
    Mottagna gillanden:
    516
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    får aldrig 100% när man byter bara glaset om man bara tejpar
    måste ha UV-lim på själva skärmen
     
  7. Systern

    Systern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu får du utveckla! nu förstår jag inte!

    Kan du länka något bra på ebay där man får bäst resultat? Kostnad: max 500kr.
     
  8. Systern

    Systern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  9. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Tror de vill poängtera att du om du behöver båda så måste skaffa digitizer separat då de bara säljer just glaset.

    Jag sitter själv och funderar på den här. Skillnaden är att jag inte egentligen behöver byta, men jag ville egentligen ha den blå från början och köpte en vit mest för tillgångens skull. (Min desire hade badat så det var rätt akut att få tag på ny telefon)

    Har fortfarande inte bestämt mig om det är värt risken/besväret/mödan för att byta om jag inte behöver - det är något jag fortfarande läser på om, men då jag också skulle vilja byta metallrammen runt telefonen som fått sig en del skavanker så kanske jag gör båda på samma gång. Sedan fattas bara ett likadant bakstycke och jag får en ny mobil. Visst - jag dreglar alltid efter nyare och bättre, men kan man ge sin gamla S3'a en ansiktslyftning så håller ju faktiskt insidan ett tag till.

    Hittade f.ö. en video som verkade rätt ok som går igenom hela processen. Det var väl den som fick mig att börja fundera i de här banorna.
     
  10. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Jag har lyckats kvadda glaset på min igår och sökt reda på ett vettigt svar. Vi har en firma här i stan (http://www.nordicservice.se/service/galaxy-s3-skarmbyte/) som f.ö. finns lite överallt i Sverige. Dem säger att man inte bara kan byta glaset eftersom nu de senaste modellerna av S3 har glaset ihoplimmat med displayen. Man får det inte att fungera bra om man meckar med detta själv, och dessutom försvinner eventuell garanti på mobiltelefonen. 1300 spänn kostar bytet av displayen och då byter de hela framsidan inkl knappar, metallramen osv. Det är klart prisvärt med tanke på att de är auktoriserade av Samsung så garantin kvarstår.
     
    Sisane gillar detta.