Problem: Byte av mikrofon enhet

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Freeoath, 18 jun 2013.

  1. Freeoath

    Freeoath Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Har kollat runt både på internet och här på Swedroid utan någon framgång.
    I helgen la min mikrofon på min S3 av (Ej vattenskadad, ej tappad, ej mjukvaran) Har försökt få igång den men utan framgång. Vet att mikrofonen går att byta ut men har inte hittat någonstans om hur man gör. Jag antar att man använder en värmepistol och plockar bort den, men problemet är att de reservdelarna jag har hittat inte kommer med lim eller liknande.
    Så jag undrar om någon vet om det bara är att byta ut, och om det är det. Vad ska ja använda för att fästa den nya mikrofonen?
     
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Last edited: 18 jun 2013
  3. Freeoath

    Freeoath Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar, dock kan jag allt om att ta isär och plocka ihop. Har bytt de flesta delarna inuti en S3.a (Inte bara på min men på bekantas) Dock har jag aldrig bytt en Mikrofon, och det verkar inte som någon annan i världen (Baserat på inga Youtube videor eller forumposts) har gjort det heller. Så tänkte de kanske fanns någon som har men som inte delat med sig ännu.
     
  4. Snoogiloo

    Snoogiloo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det är väldigt lätt att byta mikrofonen om du kan löda nåttsånär bra.
    Det första du bör kolla är dock så det inte sitter skit i mikrofonhålen (en i toppen och en i botten av ramen). Om det gör detta är det bara till att ta nått tunt (typ ett gem) o trycka in i hålet så skiten avlägsnar sig. Blås även med tryckluft om du har tillgång till det, detta är dock inte nödvändigt. Det är väldigt sällan en mikrofon på S3 går sönder.
     
  5. Freeoath

    Freeoath Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret Snoogiloo.
    Fick min mikrofon idag så ska testa byta. Jag gjorde en connectorsladd från den övre mikrofonen till den undra och då kunde de registrera ljud men inte när den undre var lös. Det var ingen skit i mikrofonen så vet inte vad som hänt.
    En ny mikrofon kostade 50kr så känns som ja inte förlorar nått på att byta. Önska mig lycka till :)
     
  6. hawk49

    hawk49 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2013
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER