Fråga: Byte från Galaxy Watch till Galaxy Watch 3

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av mbs, 14 okt 2020.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    409

    MINA ENHETER

    Har idag en Galaxy Watch 46mm, och är sugen på att köpa Galaxy Watch 3. Är det någon som har gjort det bytet och kan säga om det är värt det? Vad blev bättre, eller sämre?

    Kom att tänka på. Jag kör med "skärmen alltid på", och laddar klockan på natten, och batteriet brukar ligga mellan 50-60% efter en dags användning. Såg nyss att batteriet i GV3 är betydligt mindre, och börjar känna lite oro över det. Är det befogad oro, eller är GW3 betydligt energisnålare?
     
    Last edited: 14 okt 2020
  2. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Jag var helt inne på att byta från GW till GW3 innan jag såg specarna för batteriet. Känns som ett rejält nerbyte i drifttid... Jag kör utan AO så min klocka håller i princip alltid 4 hela dygn. Att gå ner till max 2 dygn med GW3 för att få en syresättningsmätare lite mer intern och ramminne vet jag inte om jag kan motivera. Skillnaden i pris bli väl min 3500 kr om du lyckas få 1500 för din gamla GW.
     
  3. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    409

    MINA ENHETER

    Svarar mig själv.. Det blev en GW3, och vilken skillnad det är. Skärmen är ju helt otroligt underbar, större och klarare. Klockan reagerar snabbt.
    Visst, jag har ca 10-15% mindre batteri kvar efter en dag, men skärmen alltid på. Men det förstod jag ju med tanke på att det är mindre batteri i GW3.
    Sen har jag lite problem med att GW3 inte automatiskt reggar mina aktiviteter, tycker att inställningarna är desamma (får grotta lit edär när jag orkar/får tid).

    ----------------------------------------

    Problemet med att aktiviteter inte registrerades är löst nu. Jag gjorde en återställning av Samsung Health i mobilen (backup och återställning). Efter det fungerar det som det ska, tror det var den gamla GW som låg kvar och spökade...
     
    Last edited: 28 okt 2020