can't mount /sdcard

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av ehnarone, 10 jan 2012.

1. ehnarone

ehnarone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm nu sitter jag riktigt i skiten... Går inte att använda telefonen eftersom den inte kan läsa sdkortet

Det började med att jag skulle göra backup på romen jag hade och göra en restore på en annan. När jag gjort backup fick jag fick något felmeddelande om något android bla bla bla och skulle felrapportera det. Men det hoppade jag över och började med restore av en annan rom. Allt verkade gå bra tills den skulle starta, då var det fastnade den med Alpharevs logga "why so...". Ryckte ur batteriet och tänkte jag går in i cw recovery och rensar allt och återinstallerar den rom jag använt tidigare, men tji fick jag...

Då ficka jag ovan felmeddelande. Insåg ju snabbt att telefonen var obrukbar då det inte fanns någon rom installerad så jag surfade runt på forumet och väl hemma började jag formatera om partionerna på sdkortet då det kunde vara en bidragande orsak. Men, tyvärr var det inte det felet.

Gjorde nästa grej och följa, "för att lösa måste du unroota och roota telefonen igen enligt Dreamhawks root unroot Men, eftersom jag inte får telefonen att läsa sdkortet så har jag lite svårt att installera någon rom. Han skriver ju något om terminal, men det verkar nog vara överkurs för min del. Och hur sjutton får jag den i debugginläge när jag inte har någon rom installerad. Det finns iofs något liknande, antar jag, i hboot, men är det samma?

Så hur fn får jag telefon att funka och kan läsa sdkort så jag kan installera någon rom, eller finns det andra sätt att installera en rom på?!?

Kan android flasher t.ex. funka?

Som synes stort behov av hjälp...

Last edited: 10 jan 2012
  2. ehnarone

ehnarone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Last edited: 11 jan 2012