Car panel

Diskussion i 'Desire HD' startad av Varazir, 14 jan 2011.

1. papito

papito Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Ok, köpte den nu - äntligen.
    - Chritall, hur mycket kostade Navigon?

2. maxzat

maxzat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag blev tvungen att kolla i min Z ifall skärmen vred sig när man tar fram tangentbordet, men i min telefon så fungerar det i landscape (utan att dra ut tangentbordet). Jag använder inte programmet själv så jag tror inte jag gjort någon inställning alls...

3. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har pratat med HTC angående licensen och det betyder att så länge du har mobilen så ska det funka även om du tex skulle få en ny på garanti eller liknande

4. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Men en HTC Z den vrider väl runt bilden när man vrider på luren utan att dra ut tangentbrdet? Eller?

5. maxzat

maxzat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmmm, jag skrev inte så precist direkt ;)
    Jag menar att programmet i fråga vänder sig när jag vrider telefonen, eller så har jag missuppfattat något som vanligt :neutral: :)

6. Chritall

Chritall Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

750 kronor ungefär... men det var hela Europa. Skandinavien kostade 550 kronor tror jag. Vet inte vilket du är intresserad av. Sen är det såklart Livstidslicens. Lycka till!

7. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Som vanligt he he (du låter som jag) bara skäll på mig det gör alla andra brukar jag säga.Nej men jag vet inte om jag förstår dig? Det måste betyda att det är ditt system som vänder sig när du vänder på luren? Mitt skrivbord roterar ju inte men det gör ditt.Och eftersom ditt skrivbord roterar så kan du ju naturligtvis köra bilpanelen i"landscape" (eller tänker jag fel nu?)

Detta var ämnat åt maxzat

Last edited: 2 mar 2011
  8. Decoy

Decoy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker den är värdelös på att hitta gator man söker på...? Eller gör jag fel?
    Jag har oxå klickat i att integrera google maps eller nåt liknande, nån som vet vad det innebär?

9. Decoy

Decoy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder navigon förövrigt, kanonbra men dyrt.

10. maxzat

maxzat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej nej, inget skäll alls :) Tycker det är meningslöst att skälla på folk :cool:

Ok, med sense som "homescreen" vred sig inte skrivbordet. Under den korta period jag använde sense tror jag inte att jag provade car panel.
    Nu har jag adw home ex, alltså betal varianten, nu vrider sig skrivbordet och kanske påverkar adw även program?

*Med skrivbord menar jag i detta fall när man är på sin startskärm...

Ni som har problem med att car panel inte vrider sig kan kanske prova ifall detta kan hjälpa, jag skulle kunna "stänga av" min adw och prova själv, men ömsom principer och ömsom lathet gör att jag inte orkar :ehm:

Ha en underbar dag där ute i android-solen :teeth:

edit: kan som kuriosa berätta att jag använder navigon, det kostar några kronor men det är det snyggaste navigeringsprogram jag provat. Jag har inte suttit med två olika navigeringsprogram och jämfört vilket som skulle vara "bäst". Jag hävdar för egen del att inget ett program är bäst, alla har sina små egenheter tycker jag.
    När jag är i t.ex göteborg där jag har ytterst begränsad kunskap om var saker och ting ligger så brukar jag söka på google maps på ett butiksnamn, sedan tar jag adressen och knappar in i navigon :) :) :) :) :)

11. Krinko

Krinko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej har testat bilpanel nu, verkar fungera riktigt bra.. visar den fartkamror? och nån som testat den via lastbil? såg att det fick att välja. och fick aktivera nått i 30 dagar, kostar det efter dom 30 dagarna? och vilken gps fungerar bäst? får kosta va det vill, den bästa till hdh.. mvh

12. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    He he jag bara skojade med dig, jag tror det är så att har man vant sig med en apps så är det svårt att vänja om?
    I alla fall har det blivit så för mig, men jag är en "gammal" gubbe he he
    Det är som med filhanterare jag gillar Astro och även Rootexplorer men vet att det finns apps som många tycker är bättre men jag har svårt när jag har vant mig vid en app.
    Navigon , Copilot, och en del andra jag har testat de flesta och de har sina egenheter och frågan är väl vilken som egengtligen är bäst?
    Copilot har visat sig i mitt fall vara lite egendomlig för den ville inte kännas vid bynamn och gator i omgivningen när bilpanelen direkt visste vad man slog in.
    Navigon tyckte jag var lite "trög" o stor att ha igång.Och ska jag vara ärlig så ville jag bara ha ett kompliment till vår Garmin som man ibland inte har med sig.
    Så därför tyckte jag det var positivt när jag installerade denna romen och hittade "bilpanelen" där för det kändes som om man fick nåt på köpet så att säga.

Till Krinko
    Jamen visst visar den fartkameror, 55:- för ett år.Navigenrings kostnaden är 280:- för livet.Jo jag tycker också att den motsvarar mina förväntningar.
    Tja 30dagar jag hade nog igång min i några månader innan den ville ha betalt.