CardioTrainer och SGS

Diskussion i 'Applikationer' startad av noname.olsson, 25 apr 2011.

1. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tjenare!
    Har läst lite i tråden om träningsappar, och lite andra ställen men verkar inte hitta något.
    På min förra mobil, HTC Hero, fungerade Cardio Trainer väldigt bra. Nu har jag inte använt appen på ett bra tag, och har nu för tiden en SGS istället. Såg att de släppt en PRO-version av appen, så jag köpte den. Intervallträning verkar väldigt intressant.

Så igår stack jag ut och testade lite med intervallträningen och appen i allmänhet. Gillar den starkt, men tyvärr blev jag lite besviken. Men jag vet inte om det har med appen att göra, eller om det har något med min mobil att göra. Har både märkt och läst att många har problem med GPS:en på mobilen, men jag vet inte om det är problemet i det här fallet.
    När jag körde intervallen så kändes det inte riktigt som att min hastighet jag sprang i uppdaterades som den skulle. Jag fick springa rätt snabbt i en 15-30 sekunder innan appen visade att jag ökat i hastighet. Sedan var jag tvungen att jogga/gå långsamt i slutet på intervallen för att hastigheten skulle stämma på det stora hela. Fick intrycket av att den låg lite efter, vilket inte kändes jättebra.

Så min fråga är egentligen om ni vet om det är fel på min mobil, gps:en, eller om det är så appen fungerar än så länge? Det kanske är en ny funktion som inte fungerar helt hundra än?

Ni som testat pro-versionen av CardioTrainer får mer än gärna komma med kommentarer och upplevelser om hur det fungerar för er.

/andreas