Casta Telia Play till inbyggd Chromecast fungerar ej. (Buffrar för evigt)

Diskussion i 'Android TV' startad av skitfarlig, 3 jan 2020.

  1. skitfarlig

    skitfarlig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Köpte en Philips 65PUS7304/12 på BF. Den här inbyggd Chromecast, allt förutom Telia Play fungerar klockrent.

    När jag castar så får jag upp Telia Play och namnet på det jag försöker casta, men sen står den och tuggar för evigt. "Laddcirkeln" snurrar.

    Farsan som har typ likadan TV funkar det för, han har också en Philips PUS men annat modellnummer, skillnaden var bara värre dosa och ram i borstat stål, samma hårdvara.

    Någon som kan tänka sig vad som kan vara fel?
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Kan bli så ibland om det är så att TV din har CTS Profil match fail.

    Prova sidalodda SafetyNet test
    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.freeandroidtools.safetynettest

    Ta apk sedan installera och kolla in en mus i TV, och kör tested, så ser du om den failar. Detta påverkar DRM, har själv en fail på min TCL BeyondTV.

    Vilket gör att vissa appar finns inte i Google Play Butiken, och vissa appar klarar inte casta innehållet till Chromecast heller av säkerhetsskäl, detta bruka oftast leda till om Bootloadern är öppen, eller att du har en system app som är förinstallerad kan också orsaka problemet, eller om enheten är rootad.

    Har själv kontakta TCL om släppa en patch lösning, eller byta ut enheten mot en som inte failar :D
    [​IMG]
     
  3. Helge

    Helge Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har samma problem på min tv av samma serie som din.