Problem: CAT S52 lever ett eget liv

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av maccus, 19 jul 2020.

  1. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej jag har en CAT S52 Smartphone
    som uppför sig konstigt...... helt utan orsak så börjar min mobil telefon att leva ett eget liv...... den börjar hoppa mellan olika menyer och mellan olika appar och skriver siffror och bokstäver helt av sig själv samtidigt som mobiltelefon hoppar och växlar mellan olika installerade appar i ett väldigt snabbt tempo......Så jag får starta Om mobilen varje gång det händer och efter omstarten så är Mobil telefonen normal igen...... det här Problemet uppstår 3 - 4 gånger per dag......Är det här något vanligt Problem ???...... Jag tror att det här är ett fel på mjukvaran i min mobiltelefon
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 764
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du testat en fabriksåterställning? Annars kan det vara hårdvarurelaterat, något som stör touchen, tex att det kommit in fukt i mobilen.
     
  3. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Nej jag har inte Testat att göra en fabriksåterstäning ännu......Sen att det skulle ha kommit in fukt i mobilen...... Den chansen är nog ganska så Minimal......Med tanke på att den här Mobil telefonen CAT S52 den har en väldigt hög IP Klassificering både mot damm & fukt IP68...... Men som sagt så inget är ju omöjligt......
     
  4. bertone_x19

    bertone_x19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Testa att rengöra skärmen - inte ner i diskbalja, men kanske trasa fuktad med något snällt rengöringsmedel...
     
    maccus gillar detta.
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Min gamla Galaxy Note 4 beter sig så med när laddaren är inkopplad och utan laddare så dör batteriet ganska fort när jag använder den.

    Bytte batteri (har provat både pirat och original) men den blev inte så mycket bättre så nu använda den bara som fjärr till sovrumsteven...
     
  6. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag brukar använda Ajax fönster puts & en mickrofiber trasa [emoji106]
     
  7. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag kan inte byta Batteri på min mobil telefon......Då måste jag lämna in den på en Auktoriserad service verkstad för batteri byte & det brukar ta ca 14 dagar innan jag får tebax luren i handen
     
  8. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Det kommer troligen inte heller att avhjälpa problemet men däremot kan nog en auktoriserad verkstad lösa problemet om inget annat tips hjälper...
     
  9. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Ja det är något fel på mjukvaru el hårdvara tror jag
     
  10. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag får beställa en upphämtning av min mobil...... CAT Mobil hämtar mobilen hemma hos dig om den ska in på reparation el service [emoji106] lite Lyxigt
     
  11. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag brukar göra rent displayen med Ajax fönster puts