Cat S61 hur "ok" är kameran?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av str85, 17 jun 2019.

  1. str85

    str85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2015
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    9
    Sitter och funderar på att sälja min Galaxy S10+ och köpa en Cat S61 då jag faktiskt har mer nytta av Cat telefonen än av galaxyn i vardagsbruk. Jag hade modellen innan, cat s60, älskade denmen sålde den och gick tillbaka till "standard flaggskeppet" av två anledningar... 1. Den hade inte en full HD skärm. 2. Kameran var under all kritik.
    Men såg att den fixat 1080 skärm på S61an och att dem även uppgraderat kameran, frågan är bara om kameran är bra nog att använda vid dem tillfällena man vill föreviga, semester, jul osv. Förstår att den inte kommer mäta sig med s10ans kameror men kan den jämföras med kanske en s8a i alla fall?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kameran är inte helt värdelös så länge ljuset är hyggligt. Det blir inte alls samma dynamik i bilderna som med S8 dock, då HDR-funktionen inte är i närheten av lika bra. Vet inte om den är kompatibel med GCam, men då lär resultatet bli betydligt bättre.

    Det är väl gränsfall. Den är fortfarande mycket bättre än tidigare modeller, men man får nog jämföra med snarare Galaxy S6/S7 än S8.


    Om du inte behöver den för värmekamerans skull, eller för de fysiska knapparna, så borde nästan vilken annan toppmodell som helst med ett rugged-fodral vara ett bättre val.

    Vill man ner i storlek finns ju ex Galaxy S10e, och sedan något fodral i stil med detta: Urban Armor Gear (UAG) Samsung Galaxy S10E Skal Monarch Grafit - SkalHuset.se
     
    Kristy gillar detta.
  3. str85

    str85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2015
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    9
    Tack för din input!

    Jo det är lite värmekamera och lasermätaren jag har nytta av i jobbet, jobbar med stål och skärning av sådant, bland annat till Cat maskiner ;)