Cccombo - Ett enkelt spel

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av _booty, 13 jul 2017.

  1. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Jag och några vänner har under några kvällarn knåpat ihop ett litet enkelt "lätt att lära sig, svårt att bemästra"-spel till android och iOS i alpha-version.
    Det hade varit riktigt kul att få lite feedback från er grabbar och tjejer (ni har varit bra på att hjälpa till tidigare!)'

    Målet med spelet är att tömma varje bana på brickor och det gör du ju genom att klicka på en av brickorna och då "dra ner" dess hälsa med en poäng. Du kan alltså på så sätt skapa kedjereaktioner.

    Stora comboc ger större poäng och bygger även upp din combo-mätare snabbare.
    Du kan under spelet gång få powerups som sedan ligger kvar under banan, de följer dock inte med till nästa bana, men det gör din combo-progress.


    Vi har en hel del roliga grejer planerade men det känns som vi kommer ganska långt redan och som sagt, all feedback är välkommen!

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cccombo.android
     
  2. maosk21

    maosk21 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej!

    Testat! Rätt kul! Lite klen FPS dock! Vad använder ni för ramverk för grafik?
     
  3. falchie

    falchie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Helt klart ett intressant spel, sådär gött beroendeframkallande. :) Men som maosk21 skrev här ovan så lämnar ju animationerna en hel del att önska.