Hej CDON
Min XperiaS (köpt från CDON) har nu efter 2 mån användande drabbats av den så kallade Gula fläcken/fläckarna. Hade absolut inga problem vid hög belastning (~42-43C) när mobilen var som ny så jag trodde att jag lyckats få tag på ett bra exemplar ur första produktionslinan. Men det visade sig vara fel tyvärr. Jag har även mottagningsproblem som jag försöker lösa med
Tele2 (men det kan vara luren.. ej 100% säker där ännu) samtidigt att det börjar bli mer o mer glapp i nedre delen av luren (dvs mellan glasskivan och den vita botten) Detta var inte fallet i början då jag undersökte luren noggrant efter alla rapporterade problem här på Swedroid och Xda mfl.
Så nu till min fråga vad gör jag för att inte drabbas av att vara utan mobil om jag reklamerar luren!? Jag är inte intresserad av skärmbyte då jag har läst många skräckexempel här på Swedroid hur det kan bli värre när den har varit på service. Jag vill inte skicka in en lur, få det fixat och skicka in den igen för ett annat problem osv.. o vara "handikappad" en längre period. Som du/ni kan läsa mellan raderna så vill jag ha en ny telefon då de flesta problem tyder på problem hos den tidiga produktionslinan hos Sony som nu är åtgärdat enligt dom.
Tacksam för svar/tips hur jag går tillväga. (bilder kan PM´s om du/ni vill)
mvh
Galaxy
PS det är mer små strul så som touchknappar (hemknappen) som slutar fungera helt eller delar av skärmen som inte registrerar tryckningar (tex tangentbordet som inte registrerar tryck på TUV knappen, inte ens 50 tryckningar med olika fingrar etc.) dock löses detta med omstarter så det kan vara mjukvara. Jag har återsällt luren flera ggr men problemen återstår.
Click to expand...