Är det någon mer som har massiva problem med returer till CDON?
Jag skulle byta en felaktig Raspberry Pi på garantin.
I början verkade allting bra. Jag fick en utbytesenhet snabbt och en fraktsedel för returen. Utbytesenheten skickades mot faktura av "administrativa skäl" men CDON lovade upprepade gånger att fakturan inte skulle betalas utan den skulle makuleras så fort de fick returen.
Jag skickade returen exakt enl. instruktionen. Jag har kollinummer och Postens spårning på att CDON mottagit returen den 19 september, alltså 12 dagar sedan.
Men där har det blivit totalstopp i hanteringen! CDON har inte bekräftat mottagandet och inte makulerat fakturan. Jag är nu jagad av Klarna som kräver betalt för fakturan!
Jag har skrivit FEM gånger till CDON:s kundtjänst i ärendet och bifogat all mailväxling varje gång. De har lovat återkomma "inom kort" men aldrig återkommit eller löst problemet. De sista dagarna har de helt slutat att besvara mina mail, mycket dålig stil!
Så allmän varning utfärdas för CDON som verkar ha brutit samman fullständigt i sina rutiner!
Jag har tidigare haft en mycket positiv uppfattning om CDON men efter det här ärendet känns det som att jag aldrig mer vill ha med CDON att göra. De har upprepade gånger brutit mot utfärdade skriftliga löften om att fakturan ska makuleras och att de ska återkomma i ärendet. Det händer absolut ingenting och de svarar som sagt inte ens längre på mail!
På Klarna hänvisar man bara till CDON men samtidigt tickar dagarna på tills fakturan ska vara betald.

Click to expand...