Jag mailade CDON i måndags och fick svar på eftermiddagen. De hade nu tittat på skärmen ~18 dagar från att de tagit emot den och konstaterat att den mycket riktigt led av ett fabrikationsfel.
Får frågan hur jag vill göra trots att jag på returlappen angivit att jag önskar få en ny skärm, så jag svarar att de skyndsamt kan skicka mig en ny.
Under tisdagen får jag ett nytt mail där de ber mig att återigen bekräfta att en ny skärm skall skickas. De måste skapa en faktura och sedan kreditera beloppet och innan detta är möjligt måste jag av någon anledning godkänna det, vilket förstås innebär att ännu en dag gått förlorad.
Kunde i alla fall hämta ut skärmen idag och tack och lov fungerade den som väntat. Hade inte mäktat med ännu ett returärende 
CDON:s rutiner känns närmast antika och onödigt krångliga. Undra på att det tar lång tid när en kund måste begära en sak vid inte mindre än tre tillfällen för att det skall gå igenom.
För min del blir det aldrig mer CDON igen för annat än småsaker.
Edit. Glömde tillägga att jag fick ett meddelande från Qliro om att jag hade en faktura som väntade både via SMS och e-post under onsdagsmorgonen - varför skicka ut det meddelandet om fakturan bara skulle krediteras sedan?? Jag fick först sent på kvällen ännu ett mail där det står att beloppet är krediterat, men samtidigt står det inget om Qliro någonstans, så jag är inte helt säker på att fakturan är makulerad/krediterad även hos CDON:s factory-bolag, varför jag kände mig tvingad att maila om detta också. Bara krångel.
Last edited: Feb 14, 2018