Jag har handlat väldigt lite på CDON men nyligen gjorde jag det, för det var en liten pryl jag behövde som var via CDON som som Google hittade först med min sökning efter prylen. Den var inte särskilt dyr, ocg det var precis en sån som jag behövde.
På sedvanligt sätt komm det ett mail lite senare från CDON om att jag skulel betygsätta produkten. Jag klickade på länken och gjorde så. Jag anser emellertid att det är HELA köpupplevelsen som räknas, det spelar t.ex. ingen som helst roll ifall produkten är superbra och överträffar förväntningarna ifall inte hela köpupplevelsen inklusive betalningsmetoder och leverans fungerar smidigt, det är sådana detaljer som jag tycker avgör ifall jag vill anlita samma återförsäljare igen. Nu var produkten jag så småningom fick helt felfri och precis det jag skulle ha, men den var förpackad i en på tok för stor förpackning som dessutom var skadad, det var ett stort hål i kartongen, men turligt nog var produkten oskadd. Leverantören hade anlitat DB Schenker för leverans och ombudet hade schabblat och inte levererat någon avi om paket till mig, så varan låg en vecka innan jag fick den. Detta skrev jag i min recension av varan, men den blev refuserad. Eller censurerad om man så vill. Jag fick meddelande om att jag var välkommen att formulera om min recension och skicka in den igen, men jag tror jag avstår. Att bara recensera en originalreservdel känns meningslöst. Jag tror inte heller jag kommer att lita på de recensioner som står på CDONs produktsidor heller i fortsättnignen ifall de bara visar positiva recensioner.
Last edited: Nov 23, 2021
Johnh3 and nexus^6 like this.