Fråga: CellShell 1850 mAh batteri ok?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av IvanBoring, 1 augusti 2011.

1. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Någon som har erfarenhet av ett batteri som kallas CellShell? Ska vara på 1850 mAh och öka batteritiden med ca: 25% enligt säljaren. Skulle vara intressant att veta om det verkligen stämmer?

Länk till säljaren på Blocket >>

2. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Nej, stämmer inte. Svårt att pressa i mer kraft på samma yta.

Och med 1850 borde du få 12% mer, inte 25.

Men du kan ju köpa och testa den, funkar det inte är det bara att lämna tillbaka

3. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Varför skulle han få lämna tillbaka den? Det är ju antagligen bara ett 1650mAh piratbatteri (eller sämre), så varför skulle en försäljare av halvskumma prylar (privatperson verkar det som) ta tillbaka den?
    Det är ju inte heller många som har kompetens/utrustning att mäta upp batterikapacitet så det är ju inte lätt att hävda att produkten är felaktig.
    Ska ju tillägga att jag inte har testat något batteri från CellShell, men en googling visar att det inte är någon stor & erkänd produkt iaf.

Last edited: 2 augusti 2011
  4. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Nä, jag misstänkte att detta inte riktigt stämmer. Blev bara lite nyfiken eftersom det ser bra ut på pappret.

5. Perus

Perus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS24

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS24
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
  6. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kommer man och knackar på hos den som sålt den ska det nog inte vara några problem med att få tillbaka pengar.

7. triDave

triDave Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vadå med en påk i ena handen? Är det samsung original batteri som du rekommenderar?

8. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kör för närvarande med originalbatteriet men har även ett 1800 som reserv. Någon skillnad i batteritid är det inte, eller en väldigt liten sådan.

Jag rekommenderar originalbatteriet eftersom du då vet att det är ordentligt testat. Om Samsung hade möjligheten att få in ett bättre batteri hade de antagligen gjort det.

Eventuellt kan det finnas ny teknik som ger möjligheten att pressa in mer kraft på mindre yta, men den lär du inte hitta på ebay/blocket. Och särskilt billig lär den inte heller vara.

Zkeeter66 gillar detta.
  9. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Samma här! Visst kan man få tag på ett batteri som är snarligt ett orginal dito till ett vettigt pris, men förvänta dig inte att ett pirat till lägre pris ska ge mer än ett orginal...
    Som sagt, fanns dessa batterier i verkligheten så skulle tillverkarna jaga ihjäl sig för att få ett försprång mot sina rivaler....

Och jag baserar mina erfarenheter från min hobby som är radiostyrt modellflyg, och där JAGAR vi vikt/storlek kontra effekt!
    Och därifrån så har jag lärt mig att det INTE finns några genvägar till längre uthållighet i batterierna.....
    Och från den hobbyn så har jag lärt mig att mäta är att veta. Och jag har mätt mina Ebay-batterier....
    Jag har testat 5 olika batterier till min X10 mini/pro från Ebay, håller av någon outgrundlig anledning mig till mitt dryga ett år gamla orginalbatteri....
    Tragiskt, men sant. :cool:

10. lookie

lookie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

testat cellshell

Tog chansen och testade cellshell batteriet till Sensation på 1800 mAh.

Nu är det min egna uppfattning och till en annan mobil, dock kan man tycka att det bör finnas liknelse. Detta är då jämfört med original batteriet som jag fick med mobilen. Har även köpt ett annat batteri från HK, som "verkligen" är tredjeparts, svart label runt omkring ser allmänt halvbillig ut..

Av dessa tre batterier:
    1520 mAh original
    1900 mAh Hong kong tredjeparts
    1800 mAh cellshell

Så presterar cellshell batteriet bäst, jag kan inte riktigt svära på % ökningen men den finns där iaf, jämfört med originalet. Så jag kan rekommendera att ni testar, det är ändå små pengar det handlar om.

Sen gällande att ett bra batteri måste kosta multum, det tror jag inte på. Jag betvivlar starkt att original batterierna som i butik kostar 300-400 spänn, egentligen ens kostar 10kr att tillverka. Det är utlösa överpriser som Nokia, Samsung, HTC tar på sina tillbehör <3

11. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER