Chainfire3D [root]

Diskussion i 'Applikationer' startad av RURAL, 20 maj 2011.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Jag fick nys om Chainfire3D i går. Det är en OpenGL-driver som ska öka telefonens prestation och minska telefonens prestanda genom att skära ner lite på vissa texturer. I spel då, främst.
    Chainfire3D kommer med inbyggt "night mode" som skär ner på displayens användande av färger, gör allt i röd nyans, blå nyans eller grön nyans. Även detta för att spara in på batteriet.

Utvecklaren lovar även plugins och främst på agendan står en Tegra-plugin som möjliggör Tegra 2-spel på samtliga telefoner med processorkraft på över 1ghz.

Som ni kanske märker så förstår jag mig inte helt på detta, men det är tydligen en stor och mäktig app, då folk är som eld och lågor över den på andra forum. Jag beslöt att testa så jag rootade min telefon i natt endast för detta ändamål men blev extremt besviken. Visst, det installerade felfritt och så vidare, men grafiken i vissa spel (Chuzzle, Angry Birds...) blev totalt skruvad vilket i åtminstone Angry Birds fall omöjliggjorde spelande. Så jag avinstallerade igen.

Har någon annan här testat Chainfire3D? Kan någon berätta om jag gjort något fel, för inte är det väl meningen att poängtavlan i Chuzzle ska bestå av ett blått streck endast?

https://market.android.com/details?id=eu.chainfire.cf3d&feature=search_result

2. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Har du stängt av alla grejer i default. Det är bättre att köra per-app settings.

3. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER