Tips: Chatta med Samsung

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av MatteVTR, 1 dec 2011.

1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det enda riktigt officiella Samsung har gått ut med är pressreleasen som kom i oktober när Galaxy Nexus presenterades.
    Världspremiär för Android 4.0: Galaxy Nexus ny smart mobil från Samsung och Google | Nyheter från Samsung

2. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Det hade varit gött om han åtminstone kunnat säga vilken vecka telefonerna rullas ut. Förmodligen är det v.50, om vi har tur v.49.

3. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Nu när ni gör en "Svensk Språkanpassning" på våra Svenska telefoner. Kommer det betyda att vi inte får OTA uppdateringar får Google i framtiden utan att ni ska anpassa den till Norden varje gång först? Kommer vi alltså få uppdateringar långsammare än t.ex. England i framtiden?

Hej Henning och alla andra som undrar över den svenska språkanpassningen på Galaxy Nexus. Google hanterar mjukvara för sju länder. De nordiska länderna ingår inte i dessa sju länder. Vi måste därför göra en lokalt anpassad version av deras mjukvara. Google kommer att hantera distributionen av mjukvaruuppgraderingar till Galaxy Nexus som de även gör för Samsungs och Googles mobil Nexus S. Uppgraderingar med den nordiska språkanpassningen kommer att distribueras till Norden ungefär 1-2 veckor efter exempelvis den version som släpps i Storbritannien, pga att vi även måste göra en lokalt anpassad version av Googles uppgraderingar på Galaxy Nexus. Jag hoppas att detta ger en bra bild över varför Galaxy Nexus lanseras senare i Norden jämfört med övriga Europa. Hälsningar Johan.

//
    Nu blev det genast mycket mer intressant med import för min del..

4. henning

henning Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Som Bombay skrev, fick precis svar på min typ 5e fråga :P
    Synd att dom fortfarande inte kan ge uppgifter på vad det är som samsung gör för anpassning

bombay gillar detta.
  5. AKERSKUUUG

AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Men, vad tusan.. Kan slå vad om att de där "1-2 veckorna" snart blir 1-2 månader innan nya uppdateringar når de svenska GN.

bombay gillar detta.
  6. diezel

diezel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Ja vafan är det här? Har det varit så på dom tidigare nexus-lurarna? 1-2 veckor är inte lång tid, om dom nu kan hålla den tidsramen, vilket jag tvivlar på. Jag VÄGRAR bli sittandes och vänta på uppdateringar, det är ju för fan därför jag köper en nexus.

candyraver, Fredrik88 och bombay gillar detta.
  7. Iamfree

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Skulle vara intressant att veta i mer detalj vad dessa anpassningar för den nordiska marknaden är för något. Det borde ju gå att gräva fram på något vis tycker man. Förutom språkstödet för tangentbordet, kan det ha något att göra med vårt nät eller liknande?

8. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

1-2 veckor för svensk språkanpassning. Det har gått 2 veckor sen den kom i UK så varför verkar de flesta butiker tro att det kommer dröja 2 veckor till innan de kan leverera?

Varför kan dom inte säga sanningen. Det är komponentbrist och nordiska marknaden är inte prioriterad.

Jag vill fortfarande ha en svensksåld Nexus men jag misstänker att jag kommer trycka in MCR i den.

9. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jag kan leva med att få uppdateringar två veckor efter uk. Men den som lever får se hur mycket sanning som döljer sig i uttalandet. Jag undrar ändå fortfarande vad de aktivt måste göra i mjukvaran. Det har ingen varit tydlig med utan vi är lämnade att spekulera om det. Svensk och Uk ägare får träffas och jämföra. Vi borde kunna flasha in uk efteråt om det verkar bättre. Inget som är aktuellt dock om de håller vad de lovar in max två veckor senare.

10. will

will Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
    Mycket snack om sju länder. Alla vet att systemspråket går att få på mycket mer än sju språk, likaså röststyrning. Hur är det då med tangentbordets ordlista? Någon som har en Nexus skulle gärna få kolla vilka språk tangentbordets ordlista stödjer. Är det mer än sju kan vi väl förkasta Samsungs snack om språkanpassning?

11. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Chatten slut
    De svarade inte ens på var 10de fråga då

12. simonjoh

simonjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Känns faktiskt lite mer aktuellt att köpa en lur från UK nu. Som sagts tidigare lär väl de där 1-2 veckorna snart springa iväg och bli 1-2 månader och till slut ett halvår när det gäller Jelly Beans.. :/

13. Fredrik88

Fredrik88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det var förmodligen säker över 100 frågor om exakt när den kommer å andra sidan..Jag hade nog velat veta vad exakt det betyder med i början av december..

14. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

tommy gillar detta.
  15. demo007

demo007 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Håller med, knappt jag vill ha en svenskköpt längre....

16. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om det är sant det dom säger så beror denna fördröjning av OTA-uppdateringar just på att de måste slänga med en svensk ordlista för rättstavning osv. Denna fördröjning har inte förekommit på Nexus One och S just pga av det INTE finns någon OFFICIELL ordbok på svenska till dessa lurar.

Och ja, svenska finns som språkval. Men som sagt så finns det INTE någon ordbok för rättstavning osv på svenska. Jag tror det är värt att vänta på detta, då jag kör med stock-tgbordet i min NS, och det är väldigt jobbigt att träffa exakt rätt bokstav varje gång man ska dra iväg ett meddelande.

17. demo007

demo007 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    borde väl gå och flasha in UK firmwaren och slippa vänta 2v annars, sen kanske inte risken är så stor att man kör helt stockl med firmwaren ändå, dock verkar ju en beställning från expansys intressant men om det är värt 1000 spänn mer än det jag har min bokad för vetefan! :) om man ändå kunde få ett säkert leveransdatum nångång!

18. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Men det konstiga är ju att de säger att det kommer skötas på samma sätt som för Nexus S, men är inte mjukvaran i svensk och amerikanska Nexus S näst intill identiska?
    Båda har svenskt tangentbord samt svenskt språkstöd för menyer och inställningar men ingen av dem har svensk ordlista.
    Är det inte så?
    Jag har bara en amerikansk Nexus S och den har ju i alla fall menyer och tangentbord på svenska, nån med svensk Nexus S som kan bekräfta att det inte finns någon svensk ordlista i den?

19. puttehw

puttehw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Men om man kör med typ SwiftKey så får man väll svenskordlista om man importerar? Och svenska som meny språk finns på alla telefoner? Har aldrig importerat förr så vet inget om sådant här.

20. Iamfree

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag väntar. 1-2 veckor till kan jag leva med.