Checkoutkonto på market

Diskussion i 'Allmänt' startad av ogre, 5 okt 2010.

1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Borde inte vara några problem alls. Det har funkat för mig.

Du kan använda kortet omedelbart. Paypal har väl en verifikation där dom drar en liten summa från kortet och sen ska man fylla i nått nummer som står i kontoutdraget. Det funkade inte för mig men det gick bra att köra overifierat. Det är dock dags att byta kort på paypal så vi får se om jag kan använda det nya...

2. gislemark

gislemark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fungerar utmärkt efter att jag skaffade checkout och ett e-kort från swedbank. :D

YIIIIHAAAAAAAAAA!

3. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    En snabb fråga, tror ni att jag kan köpa betal-apps okså??
    Har en android tablet( och är ganska säker på att det är den gamla market versionen(1.5))

4. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Vad menar du?

5. sanoz

sanoz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har Google Apps. För två veckor sedan köpte jag SwiftKey på market, betalningen gjordes genom ett gmail-konto som jag sen tidigare kopplat till Google Checkout. Nu i helger rootade jag telefonen och lade in CyanogenMod. Allt ominstallerat med andra ord. Hur får jag nu in den app som jag köpt? När jag tar fram SwiftKey på market står inget om att den är köpt, utan ber mig köpa den på nytt. Jag har lagt in gmail-kontot som andra konto i telefonen men det gör ingen skillnad (står likadant i market). Finns något annat man behöver göra? Har någon varit i samma sits kanske?

6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 394
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror att du i första hand måste lägga in det konto som du associerat till dina köp, det går nämligen bara att ha ett konto knutet till Market och det konto som gäller är det första du lägger in. Tyvärr kan man inte ta bort det första kontot eller välja vilket som skall vara aktivt på något smidigt vis, det enklaste är att göra en fabriksåterställning och sedan först lägga till det konto du köpt appar med - dvs ditt GMail-konto.

Det är rätt så osmidigt, någon inställning hade behövts där man antingen i vyn för konton eller i en inställningsmeny till Market kunde välja vilket konto som är aktuellt för Market-inköp.