ROM: CheckROM™ Revo NoteHD

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av Zimmerman, 5 jan 2012.

  1. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej har precis installeraat Checkrom V6 på min Note (första gången för min del o myNote). Har kollat igenom tutorials videorna ifrån xda på hur man installerar dom olika modeme, kernels osv.
    Men när jag sen skall installera tex abyss kernel så väljer jag (efter att ha laddat ner den) installpackages. Telefonen bootar in i CWM men sen händer inget. Enligt hans videor så sköter ju telefonen hela installationen själv.
    Vad gör jag för fel?
     
  2. jimmy.e

    jimmy.e Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Använd kitchen appen, som kommer med checkrom romen. Annars finns den på play market.
     
  3. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Använde den, men läste lite i deras tråd på xda. Ibland funkar det inte automatiskt utan man måste själv gå in och flasha det manuellt via CWM. Problem solved.
     
  4. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej. Kör just nu med FM kerneln men tycker att den är lite ostabil och laggig jätemot original.
    Hur gör jag för att byta tillbaks till original?
    Om jag vill testa någon av dom andra, är det bara att installera dom och flasha över den befintliga?
    Mvh V
     
  5. Rallypuff

    Rallypuff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är bara att installera från kitchenpro appen. Ta CF-root t.ex. den skall ligga nära original, kör med den själv och är nöjd.

    Sent from my Samsung Galaxy Note using Tapatalk
     
  6. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har kört nu med denna ROMen i ca två-tre veckor. Använder för tillfället CF ROOT XXLC1 kerneln dock laggar det vid tex spelande av Temple Run. Funderar på om man kan använda sig utav SetCPU och höjja klockan ett steg till (om det nu går?) eller har ni andra som använder denna ROMen tips på en bra kernel?
     
  7. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    vart kan jag ladda ner denna rom då jag inte kommer in på checkroms hemsida?
     
  8. derfpa

    derfpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Någon som fått problem md V6? Google+ får FC för ofta och ibland går det inte att tända skärmen på annat sätt än att skicka sms/ringa från en annan telefon!

    Nerladdningen fungerar på checkroms sida nu...