ROM: CheckROM RevoHD™ V6 [XWLA4]

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av skipunk, 20 okt 2011.

1. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Skulle gjort en total wipe på luren och sen en fräsch install på det. Brukar lösa många problem.

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Efter du "bara" har runt 1,7 Gb från början till appar så kan du omöjligt ha 9 Gb kvar.. Längst ner i listan under lagring så hittar du Enhetsminne. Min säger visserligen 0,91 Gb och jag har alldeles för många appar installerade så jag kan inte tänka mig att du lyckats fylla det, men det kan iaf vara en bra sak att kolla.

3. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Det har inget med installerade appar att göra.
    Det står så fast telefonen är helt ren.

Varit så nångång med CM7 för mig också

4. HoA

HoA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har du någon terminalemulator installerad? Isåfall kan du starta den och köra "df -h". Då får du upp information om samtliga monterade enheter och kan direkt se vad som är fullt. Det var så jag upptäckte att min cache var full när jag hade liknande problem som du.

-H

5. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Jag har ett problem med kitchenpro appen.
    När jag ska flasha in t.ex. tema eller kernel så laddar den ner (ofc) men efter när jag ska flasha så rebootar den till recovery men installerar inte.. Funka dock på förra versionen av romen men inte 4.0..

Så jag måste flasha in manuellt istället vilket är ganska segt när man ändå har kitchenpro..

6. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Har för mig att det har med kerneln att göra. Om jag inte minns fel så behöver du en kernel som kör cwm 4.x istället för 5.x. Det ska stå nånstans iaf.

7. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Jaha, okej tack!

8. Ankfot

Ankfot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Platta:
    Sony Xperia Z2 Tablet
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 2, Chromecast, Sony Smartband.
    Jag har ett lite skumt fel, vad jag än kör för tema, kernel, installerade modar eller inte så blir de liten skum sak när jag ringer någon eller någon ringer mig.

Precis när jag svarat/ tryckt på ring så blir skärmen helt svart och kan inte göra något förutom att prata med den som jag har i telefonen, å när samtalet är avslutat så måste jag stänga av telefonen för att få bild igen...

De jag misstänker är ljus sensorn för den lyser lite svagt rött när jag är i samtal. tacksam för svar..

9. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Prova att slå av närliggandesensorn i samtalsinställningar...

10. Ankfot

Ankfot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Platta:
    Sony Xperia Z2 Tablet
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 2, Chromecast, Sony Smartband.
    Tack, de hjälpte, tänkte inte så enkelt^^ de har vart lite töligt att stänga av den efter varje samtal...

Edit: pillade liten nu å märkte de riktigt "felet" köpte ett leather case i förr går och de va den som spökade, en bit av lädret låg liten bit från telefonen och störde närliggande sensorn^^

kom ju precis på att de va efter jag hade köpt den som de började:P

Last edited: 14 dec 2011
  11. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag har precis installerat detta ROM och har också tryckt in Siyah-kerneln, tycker dock att mitt största problem, batteriet, inte blivit så bättre som jag hade hoppats (i övrigt funkar ROMet bra, inte en enda krash på 2 dagar och jag har testat det mesta).

Jag har haft en hel del Android telefoner, innan min S2 hade jag Nexus S, och med vissa ROMs där kunde man få batteriet att räcka riktigt länge (t.ex. 2 dagar vid normal användning, inklusive nån timme eller två spelande).

Det jag har märkt är att batteriet håller bra när telefonen inte används, testade i natt t.ex., på 6 timmar i standby gick batteriet ner från 69% till 59%. Det är helt acceptabelt då jag lät wifi vara igång, jag har en live background samt lite widgets som autouppdaterar. Det kom in något mail eller två också.

Problemet är när jag t.ex. spelar krävande spel. 30min av Puzzle Quest II drog ner batteriet över 10%, en kvart med Homerun Battle 3D tog 6% av batteriet.
    Visst, telefonen är riktigt vass, och vissa gånger så prioriterar jag performance över batteritid. Andra gånger, t.ex. när jag vet att jag inte kommer ha en laddare på ett tag men ändå kanske vill sitta och spela något, så skulle jag vilka spara lite på batteriet och acceptera lite mindre flyt i spelen.

Jag testade klocka ner processorn lite (förvånandsvärt bra flyt på 500MHz), behövde ha den på minst 1000MHz för det skulle vara bra flyt i spelen men då gjorde det ingen större skillnad på batteriet.
    Håller just nu på att undervolta CPUn också, drar ner den lite varje dag för att se vart den krashar.
    Just nu ligger den på dessa värden (och tycks funka stabilt).

1200MHz
    Org: 1250mV
    New: 1200mV

1000MHz
    Org: 1175mV
    New: 1150mV

800MHz
    Org: 1050mV
    New: 1025mV

500MHz

200MHz

100MHz

---

Några andra ideer på vad jag kan göra?
    Jag är väl medveten om alla tips på att spara batteri och är inte ute efter saker som "dra ner skärmstyrkan, använd en svart bakgrund och stäng av datatrafik". Det jag vill veta är vilka värden som andra har använt på undervoltning, och om det kanske finns någon annan kernel som lirar stabilt med det här ROMet som är lite mer batterivänlig.

12. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Dendär Dark knight är väl en batterisnål kernel, dock är den rätt seg och laggig. För mig var det ett för stort nerköp i prestanda för att det skulle motivera den extra batteritiden.

har du ett extendedbatteri? Enklast sättet att få lite extra batteritid och mobilen känns inte alls större, bara bättre och skönare att hålla i.

13. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har bara orginal-batteriet, men har funderat på det större batteriet. Det är nog bra att köpa det oavsett kernel / rom etc så får ta och beställa ett.

14. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Tyvärr tror jag inte att det går att göra så mycket mer för batteritiden än du redan har gjort (förutom att köpa extended battery då förstås). Det ÄR en sjukt grym processor som sitter i och när den väl får jobba på fullvarv så sugs det mycket batteri tyvärr.
    Är spelen/programmen dessutom lite halvtaskigt programmerade så tar det slut fort. Ett exempel är spelet Jelly Defence (älskar det för övrigt), där går processorn på högvarv när man spelar, dessutom är banorna vita vilket gör att man utan problem suger ur halva batteriet på 45 min spelande (och det med stora batteriet).
    Det ända jag kan se att det skulle gå att göra något åt är din idle-förbrukning. Du måste nästan ha någon wakelock eller så. Du borde inte ligga på mer än 0.5% per timma på batteriet över natten. (tips är BetterBatteryStats, finns på XDA forumet, samt CPUspy)
    Kör samma som du hemma, WiFi, BT, sync, data mm på. Lite appar som synkar plus Gmail och Facebook. Min drar aldrig mer än 4% batteri på mina 9 timmars sömn. Men då som sagt med stora batteriet.

15. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har precis installerat denna ROM och har fått problem med fördröjning när jag svarar jag måste vänta en liten stund innan jag börjar prata, nån mer än jag som har detta problem? Lösning?

16. DetteMan

DetteMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag har också detta. Men det hade jag på tidigare rommar också. Ser det inte som något problem.

17. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag tror dom flesta har det här problemet tyvärr.

18. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har haft problemet med stock ROM också men det försvann eller blev bättre med 2.3.5

19. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Köpte det stora batteriet igår, fick det nyss och håller på att ladda det just nu, hoppas på att det funkar bättre.

Kollade med BetterBatteryStats och hittade lite saker som tog en del batteri, firefox-plugins bland annat, så jag avinstallerade firefox (den är kass på Android ändå, alldeles för stor och tung).

Har undervoltat processorn lite mer också, och satt setCPU på max 1000MHz (vill se om det gör någon skillnad), ska testa över helgen, håller tummarna för att det kommer att hålla en hel dag för mig med mycket användande.

20. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Se även till att du inte är inloggad på google talk och Latitude. Dom två är riktiga batteritjuvar. Har för mig att folk skrivit något om att den officiella FB-appen och snor kräm. Själv kör jag med friendcaster pro, den är suverän.