Hallon är optimerat för en viss målgrupp i relation till vad Tre erbjuder. Chili är i förhållande till Tre/Hallon en så liten aktör med en så nischad målgrupp att det förmodligen är irrelevant för Tre:s räkning att förändra något, om man ska spekulera. Finns det möjlighet att indirekt göra pengar på en målgrupp man av en uppsjö skäl ändå inte vill lägga resurser på att attrahera, så varför låta bli?
Om det plötsligt skulle gå väldigt bra (Tre kan rimligtvis se all trafik de debiterar för i realtid), så kan de alltid presentera ett lockande erbjudande för ett litet men växande företag, utan att ha tagit någon risk eller spenderat några större resurser. Dvs precis som Telia gjorde med Fello (baserat på den kraftiga kundökning Fello haft ser Telia nog den affären som en vinst redan nu, utan att ha lyft ett finger annat än att utöka marknadsföringen - se Fello-tråden där detta diskuteras baserat på bla. kraftiga skutt i kundnummer).
Tre gör rimligtvis inget de förlorar pengar på, utan ser snarare det hela som win-win för egen del.
Last edited: 10 december 2020