Chrome + Swiftkey

Diskussion i 'Applikationer' startad av Marquzz, 22 nov 2013.

  1. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Måste kolla om det bara är jag som har problem med denna kombination.

    Swiftkey fungerar bra i alla appar förutom i Chrome där det ibland tar flera sekunder att komma upp och ibland inte dyker upp alls. Ibland dyker det upp och jag hinner skriva in 2 tecken, sen försvinner det. Det är bara i Chrome som detta händer, och det spelar ingen roll om jag ska skriva in en ny adress eller fylla i något fält på en webbsida.

    Har provat med Swipe och det verkar fungera, men jag gillar swiftkey bättre och vill hellre använda det.

    Kör en Samsung S3 med 4.1.2
     
  2. nixpix

    nixpix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är inte en specielt flitigt användare av chrome, men dock av swiftkey, och i de fall jag använt chrome har detta problem aldrig uppstått för mig.
     
  3. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Använder i princip bara Chrome och det tar kanske någon 10-del längre innan SwiftKey kommer fram än i tex Sonys webbläsare, men det är försumbart. Men det försvinner aldrig eller uteblir så som du beskriver.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har däremot haft samma problem som du. Jag tror att det beror på RAM och hur mycket som körs i bakgrunden. Android dödar saker som för tillfället inte behövs för att appar i förgrunden ska kunna få mer minne. Tasker och Swiftkey dödas hela tiden när jag använder Chrome, vilket är extremt irriterande när man försöker skriva något och tangentbordet bara försvinner under fingrarna. Jag slutade använda Chrome och började använda AOSP-browsern istället.

    Dock har jag bara det här problemet på min Galaxy Nexus och inte på in Nexus 7, vilket jag tycker är lite konstigt. I alla fall om det verkligen är RAM-minnet det beror på. Båda har nämnligen 1 GB