Chrome to Phone kraschar ideligen.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av sparriskrigaren, 10 dec 2010.

  1. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    När FroYo kom till SGS blev jag lycklig, kanske mest över att kunna köra Chrome to Phone - vilket fungerade helt utmärkt i några veckor!

    Efter ett tag började jag dock få problem med det, urklipp med text levererades extremt långsamt eller inte alls från datorn till telefonen.

    Snart började jag upptäcka ett mönster, nämligen att det alltid gick utmärkt att skicka text från min laptop på jobbet men inte från min stationära dator hemma. Skillnaden? När jag är hemma har jag alltid WiFi aktiverat i mobilen.

    Så det visade sig att det gick utmärkt att skicka från dator till telefon så länge jag inte var uppkopplad med WiFi. Att koppla från det trådlösa nätverket hemma fungerar inte, inga meddelanden kommer fram ändå.

    Startar jag om telefonen däremot, då trillar alla gamla urklipp in direkt. Sätter jag på WiFi -> slutar funka.

    Jaha tänkte jag, det kanske jag får leva med då, men på senaste har appen Chrome to Phone börjat krascha i stort sett varje gång jag tar emot ett urklipp! Jag får framtvinga stängning efter att telefonen har fryst en liten stund, sen funkar allt som det ska. Urklippet finns sparat i telefonen etc.

    Någon annan som har upplevt de här problemen? Lösningar?
     
  2. rnk

    rnk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    jag hade lite strul i början med detta, men det visade sig att när jag tog hem den senaste från market så funkade allt klockrent.
     
  3. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Jo jag upptäckte nu att det finns en uppdatering. Verkar funka nu!