Clash of Clans för Android

Diskussion i 'Spel' startad av ZeD, 1 okt 2013.

1. Nosense

Nosense Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vilka krav man sätta i inställningarna Krille? Är det bara en viss nivå på antal pokaler? Kan man sätta på nivå också, typ minst 30? Lv3 på archer mm låter vettigt, men hur ser man det? Och att man spelar aktivt och donerar någorlunda flitigt. Men taskigt att kicka någon bara för han/hon drar på semester en vecka också..

/NoSense i CoC

2. lejonel

lejonel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721

MINA ENHETER

Tyvärr så kan man bara sätta antal trophies som antagninskrav.

Donerar man inget och därmed har 0/0 under en 2veckorsintervall så får man räknas som inaktiv och därmed ha chans att bli kickad om någon ny medlem vill joina. Ska man iväg på semester eller liknande så är det enkelt att meddela detta antingen här på forumet eller i chatten.

Sätter dessa krav till att börja med så får vi utforma dessa mer när vi alla kommit längre i spelet.

Krav på nya medlemmar är:
    Level 30
    Level 3 archer ( http://clashofclans.wikia.com/wiki/Archer)

/Krille i CoC

3. Nosense

Nosense Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okey det kör vi på tycker jag.

Ska vi senare ändra kraven, så är det kanske enklast att bara öka på vilken level nya medlemmar har innan antagande.

4. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Jag tycker att det är ganska tråkig diskussion angående kraven här.

Min bild av klanen har alltid varit att det är en plats där nya spelare kan joina och få tips och råd av erfarna spelare, och en skönt ställe där alla kan umgås, snacka skit och hjälpa varandra.

Nu låter det som att klanen ska vara ett ställe för "elit"-spelare, inte alls öppet över huvud taget.

Jag tycker att vi diskuterar helt fel krav. Det ska absolut inte vara några kvav på att ha en viss level, varken på den "vanliga" level-skalan, eller på Town Hall, eller på sina Archers.

Istället för att ställa krav de mindre, nya och svaga så borde vi istället ställa krav på de som faktiskt har spelat lite längre.

Mitt förslag på krav är:

-Krav för bra ratio ska vara hög bland erfarna spelare, mindre bland nya spelare. Det lättaste sättet att mäta detta är att utgå från lvl på Town Hall tex:
    TH lvl 1 = ratio minst 0:1
    TH lvl 2 = ratio minst 0:3
    TH lvl 3 = ratio minst 0:5
    TH lvl 4 = ratio minst 0:7
    TH lvl 5 eller mer = ratio minst 1:0

-INGET mer nedtryckande på mindre medlemmar. Gnäll = instaban. Tex; Kalle TH lvl 7 vill ha gubbar i sitt CC. Han requestar utan krav, får lvl 1 archer av en mindre spelare. Gnäller som fan då han tar för givet att han ska ha höga lvl på det folk ger bara för att han är en hög level.
    Det bör resultera i att kastas ut ur klanen.
    (Om han däremot klart och tydligt skriver i sin request att han vill ha lvl 3 eller högre så är det såklart en annan femma)

-Minst 700 pokaler. Nån måtta får det faktiskt vara.. :)

Detta är de krav som jag föreslår. Då kommer vi få en aktiv och trevlig klan. :)
    Ska vi hålla på att tönta med att folk måste ha en hög level på TH eller archer eller whatever för att ens kunna joina, då vettefan om jag ens vill vara med själv.. :P

5. J1mmy

J1mmy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter mycket vettigt tokas... När du lägger fram det på det sättet så håller jag med dig.
    /Grinder i CoC

6. lejonel

Mottagna gillanden:
    721

MINA ENHETER

Detta var anledningen till att jag ville att folk skulle in här på forumet och vädra sina förslag. Bra där Tokas. Jag håller med. Slopar lvl-krav och ser till att folk sköter sin ratio ist.

Tycker dock fortfarande att aktivitet är ett krav. Ligger man på 0/0 i donationer efter en 2veckorsintervall så bör man räknas som inaktiv och därmed ha chansen att ryka om någon ny vill komma in i värmen. Samma sak om ens ratio är kass under längre tid. När det gäller förfrågan om donationer till sitt cc så kan man enbart efterfråga/kräva sådant man själv kan donera. Sen om folk donerar högre lvl ska man se som en bonus. Gnälla får man göra i andra claner ;)

Eller vad tycker ni om detta?

7. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Absolut, håller med fullständigt.

Vi borde försöka hålla oss till att ha max ca 47 medlemmar, och när ca 13 dagar gått så går Clan Leader/Elders igenom de som har sämst ratio (bortsett från de som är "new") och helt enkelt kickar de som är inaktiva. Om någon tycker att det var ett misstag så är de välkomna att söka en gång till.

8. agerberg

agerberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Någon annan som har problem med att CoC inte startar alls? Har provat allt, avinstallerat, laddat ner på nytt, den vägrar komma förbi startskärmen.
    Har en Sony Z1

9. agerberg

agerberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    glöm det, var så enkelt att det startade när jag inte körde på WIFI längre :)

10. Quarzi

Quarzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4
    Kanske dags att starta en "SweDroid2" klan? Verkar ont om plats i SweDroid.

Tvåan kan ju vara för låglevlade och de som tar det lite lugnare men som fortfarande vill känna lite gemenskap ;)

Jag skulle i alla fall gå med, skulle kunna starta den också om ingen annan känner för att göra det. Dock måste det ju finnas några fler aktiva spelare (spelar några gånger i veckan iaf) som inte får plats i nuvarande klan som skulle vilja gå med i en SweDroid2 klan.

Finns det något intresse för detta så hojta till här så får vi se hur många vi är.

Densvenske gillar detta.
  11. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag Kan tänka mig detta Jag är dock i Silver leauge Men Tycker som du borde ha en clan för de som Vill nå höjderna så vi kan ha en klan som är Bäst på Listan. Känns nämligen som att man drar ner kvoten när man är i Silver leuge

12. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Kan också hänga med på en swedroid2 clan, har bara lirat en vecka eller så men lirar varje dag så börjar vara dags för en clan nu :)

13. lejonel

Mottagna gillanden:
    721

MINA ENHETER

Du får starta vad du vill men det finns mer lr mindre alltid plats i clanen. Vi rensar folk som är inaktiva och har inga krav på lvl eller liknande. Alla är lika välkomna!

Vill man joina så är det bara att skicka en ansökan ingame. Kan dock ta något längre tid för någon av oss "ledare" att bjuda in folk just nu pga julfirande osv.

/Krille i CoC

Sent from my SM-T310 using Tapatalk 4

14. XenapZ

XenapZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Trophies är inte värda någonting, league-bonusen är ett skämt om man inte är riktigt högt upp. Är man under TH10 bör man aldrig gå över 2000 trophies, jag brukade farma runt 1700 på TH9.

15. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    686
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    har sett många som har typ 150 donerade trupper till över 300 mottagna.. va snålt

16. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Har spelat Coc i snart ett år. Ni som spelar mycket och har kommit upp i högre levels kan även joina iddqd. Svensk klan med trevliga medlemmar! Req, minst lvl 5 gubbar.

17. swahn

swahn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar lite på att köpa ny mobil men då vill jag ju ha med coc till min nya mobil och inte börja om spelet helt från början. (har en htc one x)

18. firezao

firezao Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Gå in under sittning och sign-in antingen på genom Facebook eller Google +. Själv kör jag Google + inga problem alls har fabriksåterställt min mobil flera gånger

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

19. swahn

swahn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack så mycket det funkade ju jätte bra testade o dra över det till plattan :)

20. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu introducerar vi SwedroidJR under clan till swedroid! Bara att ansöka! Så jag slipper vara ensam! ;-)

Last edited: 2 jan 2014