ROM: CM 10.1 (JB 4.2.1)

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av ASR, 16 feb 2013.

  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Är det någon som kör cm 10.1 på razr? Vad tycker ni? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028020

    är väldigt sugen på att dra in den dels för att jag vill använda dashclock som ser jävligt grym ut. Kom gärna med funderingar, tankar och vad som fungerar/inte fungerar
     
  2. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kör med dashclock på min n7a och så grym är den inte. Dessutom måste du använda safestrap, bmm funkar inte med nyare cm10.1 versioner. Är hardcoded för ss och whirleyeys har inte fixat så att bmm funkar än. Däremot kan jag rekommendera dtrails jb-rom. Bygger ju på stock jb så både kamera och bt funkar. Med bmm är det verkligen lätt att radera CID och flasha jb-kernel.

    Skickat från min MOTOROLA RAZR via Tapatalk 2
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Okej tyckte den såg riktig funktionell ut, med tanke på att jag alltid velat ha en sådan widget på hemskärmen som är stilren. Jag är inte så van med safestrap och gillar BMM mer så jag antar att jag får vänta på tills whirleys fixar cm 10.1 kompabilitet. D-trailrs jb rom verkar vara i tidigt beta stadiet och antar väl att den kryllar av buggar
     
  4. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Antar att du menar låsskärmswidget, ja den är ju stilren och har bra funktioner. Samtidigt har ju cm mycket av funktionerna inbyggda såsom kalenderevent och väder på låsskärmen. Angående jbx så måste jag säga att jag inte märkt av en enda bugg. Den är lite bloatad med appar jag inte vill ha, borde kunna välja bort lite fler i aroma tycker jag. Det enda märkbara är något sämre signal med den nya kina-radion, men trots det tycker jag batteritiden är bra.
    Så se till att testa nu. Ingen kommer ihåg en fegis:-)
    Edit: glömde säga att det är engelska lr spanska som är systemspråk.
    Skickat från min MOTOROLA RAZR via Tapatalk 2
     
    Last edited: 16 feb 2013
  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Funger allt i jbx? kamera + video 1080? står inte så mycket om buggarna på xda..

    förresten, hur är safestrap? Jag har bara kört BMM och det var med en rom (epsilon) sedan den lades ner så har jag inte kört någon custom rom på razr för de är alldeles för buggiga för min smak. Finns ingenting som är 100% stabil än
     
    Last edited: 17 feb 2013
  6. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Använder nästan aldrig videokameran men testade nyss att filma en snutt i 1080 och spelade upp det på luren, fungerar. Själv lider jag mest av bt-buggen i custom-rommarna. Som sagt, eftersom jbx bygger på jb-läckan från USA så har den bara det buggar som Motorola själva har och de är nästan obefintliga. Märkte förut att tether inte funkar eftersom verizon tar betalt för det av sina kunder i US. Men jag såg nån fix för det på xda så det bör inte vara ett problem.
    Har kört safestrap ett tag förut och det är en simplare recovery än bmm. Där kan man inte flasha nåt annat än stockrom på stock-slot. Det är det som är hela grejen med safestrap, att din stockrom alltid är safe. Rom-slotsen i safestrap är helt virtuella alltså som slot 3+ i bmm och det betyder att det blir lite långsammare än i din stock-slot eller i slot 2 i bmm som utnyttjar den gamla webtop partitionen från gb.

    Skickat från min Nexus 7
     
    ASR gillar detta.
  7. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Även jag rekommenderar Safestrap över BMM starkt, fungerar mycket bra. Hur upplever du den grafiska tearingen när man skrollar snabbt i telefonen? Är det irriterande?
     
  8. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Hur fungerar safestrap i praktiken, om man ska installera en rom i rom-slot 1 tar den över den outnyttjade webtop-partitionen eller tar den från den interna minnet?
     
  9. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är bara bmm som utnyttjar webtoppartitionen. Safestrap är i grunden utvecklad för xt912 cdma och den har ingen webtoppartition utan är uppbyggd något annorlunda än vår xt910. Så har jag iallafall förstått det hela. Så alla rom-slots är virtuella och tar plats av ditt interna SD i SS.
    Nu kör jag jbx på stock-slot i bmm och eclipse på system 2 (webtop). Båda funkar riktigt bra och nu har jag fått tether att funka till min n7a också. Eclipse är riktigt clean och bootar snabbt. Vet inget om batteritiden än då jag bara kört den ett par timmar

    Sent from my MOTOROLA RAZR using Tapatalk 2
     
    Last edited: 20 feb 2013
  10. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Lite allergisk mot att den ska ta utrymme på min interna SS. Dock så har whirleys släppt en fix så man kan flasha cm 10.1 med bmm så jag kanske tar och testar cm 10.1 direkt :)
     
  11. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ok, då är det ju bara att testa. Berätta gärna hur det senaste CM funkar, misstänker att kameraflashen inte funkar ännu och att bt-buggen fortfarande är närvarande. Det där med kameran störde mig inte så mycket förut men nu med en nyfödd i huset är det bra med en fullt fungerande kamera :) Kan meddela att eclipse som jag kört sen igår är väldigt AOSP-lik, och att allt funkar klockrent, verkar lite mer batterislukande än JBX men betydligt bättre flyt.

    Sent from my MOTOROLA RAZR using Tapatalk 2
     
  12. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    fenster: du sitter på jb kernel antar jag, vilken radio kör du med? har du signal problem? tänkte på att det är cdma kernel
     
  13. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Senaste kinaradion U_04.10.03P och jb-kernel. Inga problem direkt, nån stapel mindre verkar det vara men inget som märks på dålig mottagning eller högre batteriförbrukning

    Sent from my MOTOROLA RAZR using Tapatalk 2
     
    ASR gillar detta.