Problem: CM10 och Google now

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av sivan, 18 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sivan

sivan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare,

jag undrar ifall det är någon som har CM10 nightlies och som har lyckats få Google Now med kort att fungera med svenska som språk?

När jag har svenska som språk så visar den endast vanliga google sökningar som svar, inga kort - även om jag frågar vad vädret är.

Det fungerar utmärkt om man kör på engelska men jag vill gärna köra på svenska.

Cm10 version: 10-20120918-NIGHTLY-i9300

Tacksam för svar!

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag tror inte det har med CM10 att göra, utan Google Now.

3. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag gick från CM9 till CM10 på en bunt enheter (Galaxy S, Galaxy S3, TF101 och TF300T) och på min S3 fick jag problem med bland annat Google Now som hela tiden klagade på nätverket. Lösningen på det var att rensa data för Google Services Framework (Ramverk för tjänster från Google på svenska) med hjälp av Titanium Backup - att göra det under Systeminställningar -> Appar ska tydligen inte vara nog. Tvingad avslutning, rensa data och omboot fick fart på Google now och kan säkert hjälpa mot diverse luriga problem med andra Google-appar.

Skickat från min Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2

4. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Google Now stöds inte på svenska ännu. Mobilen förstår nu när du pratar svenska, men google now gör det inte! :)

Om du vill ha svenska som systemspråk fast använda Google Now med röstinmatning så finns det en modifierad apk här på forumet som lurar Google Now att mobilen är på engelska, fast dock så förstår den fortfarande bara engelska, fast resten av mobilen är på svenska! Hoppas det inte är allt för oklart :) Sök bara så hittar du apkn!

EDIT: Det är alltså inte CM10 relaterad.

Last edited: 19 sept 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.