ROM: CM10 till Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av Ekofasc, 17 sept 2012.

  1. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Nu har det kommit nightlies till vår telefon, någon som har provat?

    Jag gav rommen ett försök men den var märkbart seg. Det hackade en del lite över allt och bland annat Overskreen verkade vara en för tung app för rommen, den bara hängde sig.

    Jag blir allt mer säker på att AOSP-rommar funkar dåligt, om inte på de flesta telefonerna med tillverkaranpassat gränssnitt, så åtminstone på Noten. Vill man ha AOSP o.d. bör man nog köpa en Nexus, och det tror jag är vad mitt nästa köp blir. När nästa Nexus kommer köper jag antingen den, eller en Galaxy Nexus som då torde ha gått ner mer i pris.
     
  2. Sajhe

    Sajhe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    AOSP fungerar inte dåligt. CM10 är i alpha stadium eller så kallad "nightly" än så länge. Testa igen när det finns en stable release. Eller testa CM 9.1 stable så får du se på stabilitet :)
     
  3. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jag håller med trådstartaren, har tröttnat på AOSP på Noten.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    CM9.1 är okej förutom avsaknad av OTG, krånglande usb-överföring (iaf tidigare) och värst av allt - klockan stannar på måfå, så man kan aldrig lita på vad telefonen anger för klockslag. Finns denna bugg kvar i CM10?