CM7.0 RC1-004. Någon som har provat?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Jani, 7 mar 2011.

1. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hehe, jo allt har ju sina Pros and Cons... :-)

Sent from my X10 mini pro using Tapatalk.

2. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Jag upplever att 2.3.3 är stabilare än MiniCM 2.2.1. Jag har inte haft några problem med att skrämen släcks. Batteriet håller sig en hel dag med tanke på att jag surfar, facebookar, mailar, laddar ner filer hela dagen.

Med JiT aktiverat så flyter det mesta på väldigt bra, men spel laggar ganska mycket och då är det både 2D och 3D spel som laggar.

Det som jag saknar är videostreaming som inte är fixat än, samma sak med WiFi. Skulle dessa två fixas så kommer jag att behålla den här rommen.

Jag provade Hackdroid 2.3.2 och jag hade bara en massa bekymmer med den. När jag flashade tillbaka till 2.3.3 så hittade den mina appar, sms osv utan att jag gjorde någon restore på min tidigare backup.

Kort och gott:

Spelar man mycket så ska man hålla sig till MiniCM.
    Samma sak gäller för streaming av videos just nu i alla fall, jag hoppas på en fix i v005.
    WiFi - Använd MiniCM.

Jag har bara haft bekymmer med rachts rommar plus att jag är bekymrad av att hans rommar innehåller piratkopierad mjukvara som Root Explorer och Quadrant Advanced. Därför går rachts rommar bort för min del.

Är man inte i behov av WiFi, att spela och streama videos så tycker jag att CM7.0 RC 004 är den man ska köra.

Edit: Vibreringen fungerar inte, men det ska komma en version som heter 004a och den ska fixa problemet.

Tydlingen har någon fixat videostreamingen genom att kopiera någon fil från rachts hackdroid 0.9.

Få se om jerpelea får in den i v004a eller v005.

Last edited: 13 mar 2011
  3. kentlers

kentlers Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

japp market funkar i minicm men sd kortet matar ut sig sj å telen rebootar när man stänger av barnacle wifi.