Cm7 hjälp

Diskussion i 'Legend' startad av Taljin, 20 mar 2011.

  1. Taljin

    Taljin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har ställt in att den ska öreklocka sig själv när den startar till 826mhz eller något liknande, problemet är mobilen crashar efter cirka 6 sekunder och startar om sig själv.

    Ber nu om hjälp hur jag på bästa sätt löser detta?
     
  2. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Du har överklockat till en frekvens som din processor inte klarar av. Hinner du inte komma in in appen SetCPU innan luren dör så är mitt förslag att du bootar in i recovery och återgår till en backup som du hade innan du överklockade.
    Sånt här testar man sig fram... börjar strax under 800 och jobbar sig upp för att se vad som är smärtgränsen för sin egna lur ;)
     
  3. Taljin

    Taljin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Glömde lägga till att det är testat och jag hinner ej, samt att när jag går in i recovery får jag bara en röd triangel. Tackar ändå.

    Tanken var inte att se vad mobilen klarade av, jag har kört stabilt på 806 och då haft inställt att den alltid ska boota som överklockad. Satt helt enkelt bara och pillade lite och vart ett impuls tryck som resulterade dåligt.

    Några andra tips?
     
  4. supercrw

    supercrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    När du har röd triangel tryck in Vol+ och power ett par gånger. Sen kan du göra det du vill
     
    Taljin gillar detta.
  5. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    När du kommer till den röda triangeln trycker du volym upp+power. Det kan ta några försök innan du kommer in i ClockworkMod Recovery. Här kan du som sagt återgå till en backup eller så kan du factory reset men då måste du ställa in mobilen från början :ehm:
     
    Taljin gillar detta.
  6. honoka

    honoka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Yep, den gamla vanliga röda triangeln. Du borde ha clockwork mod installerat. Egentligen bara en zip-fil som heter update.zip på rooten av ditt minneskort. När du får upp den röda triangeln får du trycka på volym+upp+power. Därifrån väljer du att köra update.zip. Minns inte exakt vad det står, men väl där så hamnar du i clockwork mod (recoveryn som är uplåst). Klicka aldrig i att telefonen ska boota vid en frekvens högre än du kört stabilt med under ett tag. Ett alternativ till att återgå till en backup är att avinstallera set-cpu medan du är i recoverymode. Jag har lite brottom så jag hinner inte förklara hur. Vill du hellre göra det kan jag hjälpa dig senare. Det är dock inte svårare än ett par adb-kommandon.

    Edit: What those said ;)
     
    Taljin gillar detta.
  7. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    You beat med to it :P
     
  8. Taljin

    Taljin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar!

    Blev en factory reset.

    Testade även att lägga in en nyare version av cm7 och förr så brukade det ploppa som fan och vips var allt klart, medans nu när man kommer till den röda triangeln vad gör man då?

    Kan tilllägga att triangeln är kvar efter att ha uppdaterat clockwork recovery.
     
  9. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Du pratar i koder :P
    Det är säkert jätteklart för dig själv vad du menar men vi sitter inte med din lur. Förklara som det var för en 5:åring o_O