CM7 Vs. CM9?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Wimz3n, 18 jan 2012.

  1. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Rent tekniskt ser jag fram emot ICS. Frågan är bara... Varför?
    Vad är det som är så bra med ICS? :scared:
    Jag har harvat igenomdiverse forum och det känns som att det är för stor hysteri. Jag är rädd att vi ser för mycket fram emot detta nya helgonförklarade operativ. Risken är att man bara blir besviken. :ehm:
    "...Prestandan är väl bra, men batteritiden är skit..."

    Har ingen aning om vad jag ska förvänta mig. Vill ju ha mer än vad kakan kan ge. :mad:

    * Vad har ni/vi för förväntningar för era O2X/G2X med ICS?
     
  2. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hype har alltid vart mindre bra. men om man jämför 2.3.4 med 2.3.7.så visst finns det en skillnad, men det är inte någon skillnad av bibliska mått exakt.:rolleyes:

    Jag tror vi kommer se något liknande, ICS klart lite bättre, men ingen jätte skillnad när man jämför med senaste cm7 kangen.
    Men kommer man flasha ? You bet!
    Jag personligen har flashat så många gånger jag har tappat räkningen:D

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
    Last edited: 18 jan 2012
  3. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att det kommer vara några häpnadsväckande förändringar. Det finns ju möjlighet till hårdvaruacceleration i ics, vilket säkert kommer hjälpa mot det så vanliga lagget i androidsammanhang. Sedan så är det väl så att även om det inte är så stora förändringar så vill man ändå ha det senaste operativsystemet.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  4. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag anväder senaste cm7 kangen, den har inget lagg alls, inte vad jag kan märka iaf.
    hade samma erfarenhet med senaste gueste 2.2, men jag lider av 'tvångsmässigt flash syndrom', har faktiskt många gånger funderat på och flasha BB 0824 trots dom många brick varningarna... :rolleyes:

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  5. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag använder också senaste kangen, fungerar utmärkt!

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  6. torbjorne

    torbjorne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    VA??? Finns det brick varningar?
    Tur att jag inte läste det för baseband 824 är helt överlägset alla andra jag prövat :D
     
  7. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Webbläsaren är galet mycket bättre, den ser jag fram emot. Redan i Honeycomb blev den rejält mycket snabbare än den som finns i Froyo/Gingerbread, och dessutom har den bra funktioner och användargränssnitt i ICS.

    I och med Honeycomb infördes ordentligt stöd för multicore-processorer, läs: Android 3.0 Platform Highlights | Android Developers

    Honeycomb i sig optimerades dessutom för Tegra2, och det kan ju inte skada med en ICS-baserad ROM gissar jag.

    Jag har väntat på ICS till O2X sedan februari, innan jag hade telefonen och innan jag kände till versionsnummer eller namn, helt enkelt för att jag visste att en dual core-telefon förtjänar ICS: https://swedroid.se/forum/34895-officiella-android-versioner-till-lg-optimus-2x.html

    EDIT: CM9 > ICS > Honeycomb
     
    Wimz3n gillar detta.
  8. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Det ni menar är i korta drag att det blir inte någon ny digital Messias för våran LG?
    Låter mer som att det som skiljer sig åt är mer att det blir lite snyggare, använder dual-core principen bättre och att den förinstallerade webläsaren är bättre?

    Jag har oxå nån form av flash syndrom och har faktiskt flashat BB 0824 men fick problem. Visste då inte att det funnits brickvarningar.

    Tack Silvercliff för länkarna. Fått lite mer att grotta ner mig i tills ICS landar som nightly :)
     
  9. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Är du säker på att det inte är 823 ?

    Jag anväder 823 min erfarenhet är den densamma som din.

    824 är för den koreanska varianten av o2x an.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  10. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    HW acceleration, uppdaterade version av standard googleapparna, Inte ligga efter övriga tillverkare med uppdateringar. Man kan säga att man har det nyaste (iofs vet vi ju inte hur lång tid det tar innan en stabil version kommer men).
     
  11. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Grafisk hårdvaruacceleration finns dock redan i tidigare Android-versioner, men är inte aktiverat för alla delar av gränssnittet. En nackdel med att accelerera hela gränssnittet borde dock bli att allt grafikminne kommer användas, så att sno 64mb från grafikminnet i form av ram-hack, kommer kanske inte att fungera så bra... tusan att det sitter så lite arbetsminne i dessa lurar. :-/

    Skickat från min Optimus 2X
     
  12. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    @pitrus- :
    Kunde inte sagt det bättre. Det finns några få delar än om förhoppningsvis kommer att uppgraderas under året(?) med de lurar som lurar :)

    Skulle inte ha något emot några enkla styrkontroller (typ analoga joystickar) så att luren blir lite som an spelkonsol. Att via hdmi koppla in på TV:n och sen köra MC3 i soffan vore grymt sött :D
    På tal om det: nån som vet om man kan koppla BT t-bord+mus till O2X (i spel, men även annars)???
     
  13. torbjorne

    torbjorne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Japp. Det är 824. Det stämmer att den egentligen inte är för min tfn. Det verkar dock variera om 823 eller 824 låter bäst för våra o2x. Jag antar att det är små variationer i hårdvaran...