Problem: CM9: 3G slutar fungera ibland

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av PatricF, 21 maj 2012.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag vet att CM9 inte är stable än men tänkte bara se om fler har samma problem. Detta är extremt störigt, sitter jag med t.ex WiFi igång och drar iväg så jag tappar täckningen så ska den såklart hoppa över till 3G automatiskt (tycker jag iaf) men det gör den inte. Den hittar inget WiFi och den vägrar koppla upp mot 3G över huvud taget, täckningen är bara grå och visar igen G/H symbol alls så den har ingen kontakt alls mot internet.

För att fixa skiten så brukar jag få starta om telefonen men det Kan fixa sig själv efter en lång tid. Jag har också testat att sätta igång/stänga av flygplans-läge men det fungerar inte heller.

Är det någon som har samma problem? Det börjar gå mig riktigt på nerverna då det bara händer när man måste kolla något snabbt på nätet vilket slutar med att man nästan slänger luren i backen. Uppdaterar regelbundet så har alltid senaste nightly.

Basband: I9250XXKK6 (Finns det nyare?)

En annan bugg jag också har märk är att om man låster displayen när kameran är igång och sedan låser upp den några minuter senare så total vägrar kameran fungera, den brukar stå och tugga ett tag med svart display och till slut står det att den inte kan ansluta till kameran, det slutar med att man får starta om telefonen om man vill kunna använda kameran igen..

Någon som har samma problem som mig?

2. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Är XXLA2 den senaste?

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

XXLA2 är den senaste för Europa. Angående dina problem ovan så kan jag inte svara på det. Ska precis flasha CM9.

4. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Flashade precis in XXLA2 så får hoppas på att det löser det med 3G uppkopplingen iaf. Du kan ju testa det med kameran, dra igång kameran och lås displayen, vänta kanske 20min och lås upp telefonen och se om kameran har hängt sig.

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vet inte om det är lönt att testa. Jag gillar inte att ha applikationer körandes så när skärmen är låst :P

6. Fredarp1

Fredarp1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan det inte vara samma problem som tagits upp tidigare?
    Isf finns det flera fixar bla att höjja "idle Hz " till 720Mhz funkar för mig iaf.
    Men sök & det finns flera trådar.

7. twonkey

twonkey Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    Jag kör också med cm9 och upplever drops har oftast tillgång till wifi men ibland när jag använder luren kommer en varningstriangel upp med texten att jag har förlorat anslutningen men den brukar vara tillbaka efter ett par sekunder. Har inte hunnit ringa så mycket sen jag flås hade aromen så jag vet inte hur det påverkar samtal. Dock tycker jag aromen drar mycket batteri överlag så vill inte höja frekvensen något mer

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag tror inte heller det suger så mycket mer batteri att höja "idle hz" till ~700 Mhz, då de verkliga batteribovarna är Radion (3G/GSM) och skärmen.

Kör man med 3G-surf så rekommenderar jag att ni kör med WiFi på så (även med låst skärm) då det drar mindre batteri.