CM9 ICS till Xperia PRO!

Diskussion i 'Xperia pro' startad av w4kk0, 22 feb 2012.

  1. w4kk0

    w4kk0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Hej,
    Just nu har jag ICS på min Xperia Pro, Tangentbordet fungerar förutom de blå knapparna =/ Kan leva med det ett tag iallafall :)

    Unlock bootloader och följ sedan instruktionerna i inlägg 3 här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1315904

    Edit:
    Jag trodde ärligt talat att fler skulle vara intresserade av en näst intill fullt fungerande ICS till Xperia Pro.. Nu känner jag mig dum som köpte en Pro med tron att det skulle finnas en Custom-community runt den =/
     
    Last edited: 23 feb 2012
  2. Punchinello

    Punchinello Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är absolut intresserad, bara inte så aktiv på detta forum. Jag är visserligen inte den som moddar och står i för jämnan (speciellt inte när officiell uppdatering väntar runt hörnet) , men jag tycker absolut att det känns skönt att möjligheten finns. Tyvärr tror jag att pro:n lanserades olyckligt sent. (F.d.) SE skulle ha satsat på den istället för neo, i mitt tycke. Då hade det nog funnits ett betydligt större community.

    Hur är det med CM9, vilka features tycker du är bra? Fungerar usb-host, så att man kan koppla upp USB-minnen eller överföra bilder från (annan) kamera? Fungerar alla appar som de ska?
     
  3. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Ska även sägas att det nu finns en officiell beta från SE. Det mesta ska funka, så om inte annat kan vi kanske hoppas att CM lånar lite från denna :-)
     
  4. w4kk0

    w4kk0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Tyvärr är den officiella betan inte alls anpassad för Pro =/
    Det är bara Tangetbordet och 3G/2G data som inte fungerar som tänkt. Resten är så pass bra att jag inte vill byta bort det :) Klarar mig i 1-2 veckor utan data+tangetbord i hopp om att det fixas snart :)


    Har inte testat USB-host än men jag har kollat igenom systemet och det finns många moduler för USB-prylar, dock såg jag ingen för minnen utan med för handkontroller och tangetbord.
    GPS fungerar med bra noggrannhet och låser snabbt, ljudet hackar en stund om WiFi och skärm är igång samtidigt, kameran är snabb men filmning fungerar ej.

    Allt är inte perfekt men det är en RC0(mellan BETA och RC1 ??)