Detta är min senaste mailkonversation med C More gällande problemet, där jag också försökte få lite mer info gällande vad det är C More inte gillar.
Till saken hör det att min telefon ÄR rootad med SuperSU systemless, suhide, kör Magisk, och via Magisk även Xposed systemless. Eftersom jag lagt till C More som att det inte ska upptäcka root, och jag dessutom får olika sorters fel om den finns tillagd där inte inte (om jag ej döljer root för C More, står det bara och är svart och laddar hela tiden. Döljer jag så crashar appen med ett felmeddelande eller jag kommer bara tillbaka till hemskärmen), så tror jag det är något annat fel.
Mailen:
Jag:
Jag har version 1.3.2 och kan ej spela upp filmer och live sport.
Är det något med att min telefon ej stöds, eller vad gäller?
C More:
Senaste Android-versionen av C More appen är 1.3.2. Får du upp något felmeddelande? Har du provat att radera och installera appen på nytt? När du installerade appen och startade första gången, accepterade du de alternativen som dök upp?
"Jag svarde på dessa frågor med:"
Det är den jag har. Inget felmeddelande. Antingen tas jag bara ut till min hemskärm, eller så kommer det ett meddelande att appen crashar.
Ja
Ja
Ni kanske ska lägga mer tid på att få appen att fungera på alla telefoner, istället för att jobba på att stänga ute de som kör root, vilket jag också läst ni sysslar med.
Era konkurrenter som Netflix och Viaplay accepterar de som kör root på sina telefoner.
C More:
Jag vill först be om ursäkt för ett försenat svar.
Det stämmer att vi inte har något stöd för rootade enheter. Så om din telefon är rootad kan du inte spela upp vårt innehåll i den.
Ha en fortsatt trevlig Måndag!
Jag:
Min telefon är ej rootad, men jag vet att ni sysslar med sådant. Något era konkurrenter inte gör.
Så, vad är det som gör att det ej fungerar för mig. Vilka sorters "root" letar ni efter. Finns det några andra appar eller trix som ni letar efter som skulle hindra appen att fungera?
C More:
One Plus One ska vid köp inte vara rootad, däremot skulle du ha gjort något med den så den klassas som rootad kan vi inte hjälpa dig.
Jag känner inte till något "icke-rootings" -program som skulle kunna se till så att detta sker, känner du själv att du kanske har något sådant program/app i din mobil?
Däremot så kan det vara så att OPO kör med testnycklar och vi håller på att titta på lösningar för detta och kan ge avslag pga det, dock tittar vi på lösningar för detta.
Om du har en chromecast så testa casta över den med din One plus one.
/Söder
Last edited: 14 oktober 2016