ROM: codenameandroid - ICS med extra allt

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av josåatt, 8 feb 2012.

1. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Jag lade in senaste nightlien från ca kl 17 7/3. Det gav inget, kan jag säga. Fortfarande ingen data över 3G. (Nu börjar jag smygkika lite på CM9. Build 17 kom ju idag... Men är den verkligen lika snabb som CNA, funderar jag, för CNA är snabb!)

2. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tack till alla som berättat om sina upplevelser av 1.5. Inget av det jag läst gör mig oerhört sugen på att flasha den. Min 1.4 (be18) fungerar bra förutom att Android OS verkar dra mkt CPU enligt batteri-statsen plus lite problem med 3g ibland.

3. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Glitch finns ju också. Men kanske inte har med kernel att göra?

4. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Oki.. Trist. Jag får kanske vänta på nästa version då.

5. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vilken ROM du bör använda är något du själv får avgöra. Finns för- och nackdelar med alla. 1.4 (be18) som jag kör fungerar bra men får inte fram några virtuella knappar.

Är det bara virtuella knappar du vill ha så finns det på Market även för 2.3.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smart.swkey&hl=sv

Sen angående fråga 2. Odin behöver du om du vill gå tillbaks till 2.3.4 efter att ha flashat CNA. Vad jag hört kan du inte återställa från 4.0.3 till Gingerbread eller Froyo via Nandroid.

6. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Denna rom har fått mig att känna mig mindervärdig. För att återställa självförtroendet flashade jag Krarvinds Slim ICS och allt fungerar (hittills...) och mycket mycket snabbare.
    Återkommer...

7. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Bort med Google search bar: Systeminställningar - Launcher - Homescreen - Search bar

8. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Ska prova någon annan också. Utvecklingen står stilla här

Sent from my GT-i9000 using Tapatalk

9. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Slim är faktiskt det bästa jag provat av ics. Snabb som bara den men man måste Klar sig utan svenska. Finns det en tråd för denna härliga på swedroid?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

10. ern

ern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Aokp.co

Sent from my SGH-I9000 using Tapatalk

11. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Hmmm... Inget för sgs... eller?

12. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Prövade 1.5.0 i en timme igår, sen klarade jag inte av lagget mer, gick tillbaka till 1.4 av be18 som är så sjukt grym... Men det verkade inte bli en lika lyckad flashning den här gången, ett par random reboots gillas inte... Kanske blir Slim ICS nu till helgen då... Fast det finns väl inte lika mycket inställningar då? eller?

13. ern

ern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

jo! Bästa jag kört hittills

Sent from my SGH-I9000 using Tapatalk

14. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
  15. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Tack.
    Blind är man också... :(

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

16. monster-inc

monster-inc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vill bara tacka alla i denna tråd som hjälpt mig.
    Jag tänkte bara berätta att jag slängde in "CNA - 06/3-2012 NIGHTLYN" på en telefon som jag inte flashat sen 2.3.7 från ROM-kitchen, kanske ett halvår sedan. Och jävlar vilken skillnad det blev på mobilen.
    För de som inte är jättekunniga flashade jag in följande filer som hittas på: "http://cna.exynos.co/galaxysmtd/"
    "http://androtransfer.com/AndroidUser00110001/rom/codename/gapps/"
    För GApps tog jag den med senaste datum.
    Sist behöver du semaphore kernel som du hittar på följande URL: "http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1468795". Ta den som heter 0.9.1 som finns längst ned i första inlägget.
    Släng över alla dessa tre filer på ditt SD-kort. Ladda din mobil så batteriet är fullt. Följ sedan denna youtube-video: "http://www.youtube.com/watch?v=UOWt1l_ACLc&feature=player_embedded" .
    Flasha först in CNA. Gör gärna detta några gånger. Jag tror jag flashade in den två gånger på raken... Starta upp telefonen och se om den fungerar.
    Flasha sedan in GApps genom att starta om telefonen i CWM igen. Sist gör du samma fast flashar in semaphore kernel. Nu ska du ha det mesta på din telefon.

Efter detta hade jag problem med att mitt 3G inte fungerade. Jävla tråkigt tyckte jag. Men då hittade jag rozeman's alla inlägg som finns på sidan 9 i detta forum (Tack så jättemycket Rozeman!). Där hittade han att det på "APN-typ"-raden ska det stå: "default,supl".
    Efter att jag skrivit in det på den raden hoppade 3G igång direkt. sweet. Jag har kört runt på denna rom nu sen i onsdags och allt har fungerat bra. Ett par ggr har jag stött på något småproblem som exempelvis ville inte endomondo fungera tillsammans med min facebook-app men efter att jag startade om telefonen fungerar detta utan problem. Så allt jag behövt göra om jag haft något problem har varit att starta om telefonen så har det fungerat. Har startat om telefonen 3 ggr sen i onsdags vilket jag tycker är helt okay.

ICS är helt jävla underbart i jämförelse med min gamla mobil! Jag rekommenderar denna ROM varmt!
    Happy rom-flashing everyone!

17. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Ska prova Slim och se hur den är. Klockan ballar ur på min telefon(1,4)

18. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag fortsätter i samma anda som monster-inc; denna ROM är riktigt bra! Kan varmt rekomendera den! Dock kan den vara lite trixig att få in, men det löser sig efter några försök... Var uppmärksam på APN-inställningarna. Jag har inte haft ett enda problem, hittills, med denna ROM, så till den som är lite sugen att testa säger jag bara; kom till skott och flasha!

19. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

"Virtuella knappar" och bokmärken

Inte direkt klädsamt att jag postar frågor om denna ROM efter det ovanstående lovordandet...;)
    Jag har problem att få fram Back - Home - Recent knapparna på displayen. Under Systeminställningar -> Interface -> Onscreen controls, ligger alternativen för dessa knappar. Jag får helt enkelt inte fram dom, hur gör jag?

Under Systeminställningar -> Konton och synkronisering ligger mitt G-Mail konto som är knutet till telefonen. Om jag har Synkronisera Webbläs. ikryssat, synkas då mina bokmärken som ligger under min G-mail adress på webläsaren till Google så att jag får tillbaka dessa efter en flashning?

Last edited: 12 mar 2012
  20. ern

ern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Kryssa i "Show navigation bar toggle" i "Power menu options". Sedan kan du toggla den av/på via power menu.

Ja. Se till att spara bokmärken till ditt Google-konto och inte lokalt bara