com.htc.bg

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av BinabiQ, 22 apr 2010.

1. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan. Har sökt igenom forumet men inte hittat någon lösning på detta problem som funkade för mig. När jag försöker synca facebook så får jag upp errormeddelandet "Processen com.htc.bg avslutades oväntat. Försök igen."
    Har provat ta bort kontot i sync-inställningar och sedan lägga till det igen, tagit bort det och sedan loggat in under kontakter med samma resultat. Har någon förslag på en lösning? :/

edit: Lyckats synca nu, men om jag försöker lägga till facebook-kontakterna bland alla andra kontakter dör processen igen. Verkar även krascha lite som den vill när jag uppdaterar friendstream. (antar att det är när den försöker synca)

Last edited: 22 apr 2010
  2. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ingen lösning på detta ännu??

3. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har gett upp för tillfället, och hoppas att HTC kommer med en fix förr eller senare. Har slutat synca Facebook, använder bara friendstream och uppdaterar den manuellt. Lite trist, men bättre än att sense ska laddas om stup i kvarten

4. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hittade förresten detta på en tråd skrivet av Dampen.
    Om detta hjälper, så stort tack! :)

Problemet ligger förmodligen i kontakterna.
    Fick samma problem på min men inget hjälpte.

Till slut fick jag nog och felsökte, fann efter lite letande att mina kontakter som ligger på google hade i anmärkningsfältet en tag som såg ut som såhär <sn>123123123:/friendof:1123123</sn>

Tog bort det på alla mina kontakter och syncade om dom.

Sen var det bara att logga in och synca allt igen.

Efteråt såg det ut som så <HTCData><Facebook>id:123123123/friendof:123123123</Facebook></HTCData>

Och sen dess inte haft ett problem. Inga bakgrundsprocesser som dör eller dyl

Hoppas detta hjälper flera

5. yottabyte

yottabyte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är en känd bugg som händer för mig också när den försöker synca facebook-vänner. Har inte lyckats fixa det ännu.

6. jolaren

jolaren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Såhär tio dagar senare, är det löst för er? Jag lider fortfarande utav buggen och ingen utav sätten listade här eller på andra sidor fungerar. Jag kan synca mina kontakter ibland, men annars så kommer "Processen com.htc.bg avslutades oväntat. Försök igen." upp. Vilken driver mig till vansinne.

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag testade lösningen på min Hero med Legend-rom och under första veckan var alla problem som bortblåsta. Sen började problemen återkomma. Jag tog då clear data på people/kontakter-appen och det blev lite stabilare. Problemen återkommer dock med jämna mellanrum även om 90% av problemen är borta.

Obs! Clear data tar bort alla kontakter på telefonen så se till att dom är sparade som Google-kontakter innan.

8. jolaren

jolaren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

It makes no difference.. fortfarande errors ;/

9. runeo

runeo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har stängt av synk av kontakter i både gmail och friend stream.
    Sen inga problem!
    Synkar manuellt då det behövs!
    Finns under settings -> Accounts & Sync

10. Jimo

Jimo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade detta problem, dock med min Hero.

Jag rensade cashen på kalendern så började den fungera som den ska. :)
    Testa med det!

11. Skurvi

Skurvi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12
    Hum... Hur gör man för att rensa cachen i kalendern och ta clear data i kontakterna? Har någon kommit på en annan lösning?

12. Sebbe890302

Sebbe890302 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade problem med com.htc.bg har slutat fungera och kollade runt lite men hittade inget som fungerade och jag och min bror har båda desire men han hade inte det här felet och ända skillnaden var att jag hade "namn 'mellannamn' efternamn" medans hans såg ut så här "namn mellannamn efternamn" av någon anledning när desire ska synca kontakter så ogillar den knepiga tecken tex ' så när jag tog bort det och körde utan några tecken så har jag inte fått upp error meddelandet igen. Nu säger jag inte att det här fungerar för alla men det fungerade i alla fall för mig! (OBS ta bort kontot ur telefonen och ändra namnet på en dator och lägg sedan in den i telefonen igen!) Ursäkta för min mindre bra förklaring!

Last edited: 3 jun 2010
  13. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

kan även passa på att tala om att jag rootat och lagt in en MCR som baseras på 1.21* rellen. Har inte haft några problem efter det. Så den 1.21 som är släppt kanske löser lite problem den också.