Diskussion: Comhems Hub

Diskussion i 'Off Topic' startad av mange76, 25 dec 2020.

  1. Spindeln100

    Spindeln100 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3
    Där måste jag säga att du har fel
    För när jag går in på kanalen på TV hub upptäcker att det finns massor av program som inte kan streamas som de alltså inte har rättighet att streama
    Och det gäller oftast serier och filmer alltså produktioner som inte är egna produktioner och sen när det var en film på TV3 tänkte jag då kan jag gå in på Viaplay och se den där istället utan reklam nej då kostar den pengar . De är uppenbarligen inte osmarta på det där företaget
     
  2. Spindeln100

    Spindeln100 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3
    Apple ska väl ha en app som helt enkelt heter TV där du ska hitta både tv-kanaler och operatörer som erbjuder tv obs version 4 eller senare
    I android-tv verkar dock enbart Telia tv finnas . Svenska tv-kanaler du inte hittar på YouTube TV eller liknande tjänst . För här ägs tv-kanaler av företag som har egna streamingtjänster som har egna TV nät osv . Och allt är big business
    Och kontrakt . Annat är det Tyskland där kan du se många kanaler gratis
     
  3. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 629
    Mottagna gillanden:
    760

    MINA ENHETER

    Jaha! Det blev i mitt fall en kort session med Comhem tv hub!
    Nu blir det om några månader operatören Banhof iptv,bredband som jag tycker verkar sämre,dyrare tv då. Ingen inspelningsbar box eller Anroid box! Riktigt dåligt!
    hos mig.
    Fastighetsägaren som byter leverantör.
     
    Last edited: 7 jul 2021
  4. Spindeln100

    Spindeln100 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3
     
  5. Spindeln100

    Spindeln100 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3
    Min tv-hub är inte långsam
    SVT sänder i 720p
    Resten av hd-kanalerna sänder 1080i
    I Tivo stod det
    Min TV hub är inte långsam den heter tele2 hubb men det borde inte vara någon skillnad
    SVT sänder 720p
    Och resten av HD kanalerna sänder 1080i Om jag minns rätt . Tivon som jag hade tidigare så fick man reda på upplösningen genom att klicka på info
    Annars så kan man troligen googla för att ta reda på vilken upplösning olika kanaler sänder på
     
    Last edited: 10 jul 2021
  6. Spindeln100

    Spindeln100 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3
    Telenor sänder väl tv TV även över det publika internet . Du kan kolla in deras sida Om du vill
    Annars borde väl din leverantör också ha stöd för Apple tv och Chromecast . Finns även en Chromecast med inbyggd Google TV
    Tyvärr verkar inte ut budet vara lysande i Android TV den enda operatör där hittade var var Telia TV som app
     
    Klurre gillar detta.
  7. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 629
    Mottagna gillanden:
    760

    MINA ENHETER

    Japp. Kommer använda nya operatörens box för tv och sen Appletv till min tv och strömma. Och ha kvar Comhemplay plus. Tycker att Comhem tv hub fungerar bra nu när man är van men den faller bort snart,tyvärr.