Där måste jag säga att du har fel För när jag går in på kanalen på TV hub upptäcker att det finns massor av program som inte kan streamas som de alltså inte har rättighet att streama Och det gäller oftast serier och filmer alltså produktioner som inte är egna produktioner och sen när det var en film på TV3 tänkte jag då kan jag gå in på Viaplay och se den där istället utan reklam nej då kostar den pengar . De är uppenbarligen inte osmarta på det där företaget
Apple ska väl ha en app som helt enkelt heter TV där du ska hitta både tv-kanaler och operatörer som erbjuder tv obs version 4 eller senare I android-tv verkar dock enbart Telia tv finnas . Svenska tv-kanaler du inte hittar på YouTube TV eller liknande tjänst . För här ägs tv-kanaler av företag som har egna streamingtjänster som har egna TV nät osv . Och allt är big business Och kontrakt . Annat är det Tyskland där kan du se många kanaler gratis
Jaha! Det blev i mitt fall en kort session med Comhem tv hub! Nu blir det om några månader operatören Banhof iptv,bredband som jag tycker verkar sämre,dyrare tv då. Ingen inspelningsbar box eller Anroid box! Riktigt dåligt! hos mig. Fastighetsägaren som byter leverantör.
Min tv-hub är inte långsam SVT sänder i 720p Resten av hd-kanalerna sänder 1080i I Tivo stod det Min TV hub är inte långsam den heter tele2 hubb men det borde inte vara någon skillnad SVT sänder 720p Och resten av HD kanalerna sänder 1080i Om jag minns rätt . Tivon som jag hade tidigare så fick man reda på upplösningen genom att klicka på info Annars så kan man troligen googla för att ta reda på vilken upplösning olika kanaler sänder på
Telenor sänder väl tv TV även över det publika internet . Du kan kolla in deras sida Om du vill Annars borde väl din leverantör också ha stöd för Apple tv och Chromecast . Finns även en Chromecast med inbyggd Google TV Tyvärr verkar inte ut budet vara lysande i Android TV den enda operatör där hittade var var Telia TV som app
Japp. Kommer använda nya operatörens box för tv och sen Appletv till min tv och strömma. Och ha kvar Comhemplay plus. Tycker att Comhem tv hub fungerar bra nu när man är van men den faller bort snart,tyvärr.