[Comviq] Återköpte en app på google play och blev blåst

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Piloten, 23 nov 2016.

  1. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej. Köpte en app launcher som heter nova laumcher prime för 50kr. Och la till den till månsdsfakturan från comviq


    Jag sedan ångrade köpet efter en 10 min och fick en mail om att köpet blev annullerad och pengarna refunderad! Sen när fakturan kom stod de jag ska betala 50kr. Ringde så klart in till comviq men dem sa att dem inte har fått något från google play store. Och dem.ej kan hjälpa mig....

    Vad tycker ni jag bör göra? Jag kan jo ej ladda ner appen nu igen sedan jag då har köpt den 2gånger!?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Du har mailet som bekräftar att ett återköp är gjort. Se till att comviq får ta del av det om de inte löst det för dig ännu.
     
    jnsson gillar detta.
  3. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 040
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Har du köpt appen två gånger så finns ingen ångerrätt enligt Google.
     
    dannejanne gillar detta.
  4. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5
    Comviq fortsätter säga att "dem inte hsr fått något". Dem envisas och säger dem inte hsr något med de att göra... Stör mig på de
     
  5. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5
    Nej jag har ej köpt den igen.. köpt den 1 gång bara men jag fundera på om jag skulle köpa den igen. Men sedan jag ej har fått en återbetalning så skulle jag betala dubbelt up :/
     
  6. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 040
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Aha... För du skrev att du köpt den två gånger...
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    När skedde det här? Jag tror inte direkt du har blivit blåst, låter som det är lite för tidigt att blåsa i stridstutan. Tror snarare det kommer att regleras i nästa faktura. Men då antar jag att du nyss gjort det här.
     
  8. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5
    Oj.. utryckte mig fel. :)
     
    Nicole gillar detta.
  9. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    Jag vet inte... Comviq har de med att ha lite efterblivna kundtjänst... Dem borde veta processen hur de funkar med google play store och hur jag kan lösa de ..... Vad tkr du jag bör göra?
     
  10. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Avvakta och se vad som händer i samband med nästa faktura. I annat fall får du fortsätta tjata på Comviq.
     
  11. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    Får nog göra de. Det är lite en princip sak. Bryr mih inte så mkt om dem 50kr men de stör mig bara
     
  12. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 453
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Imponerad över att du orkar bråka om kaffepengar, men förstår att det är principen.
     
  13. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    Poor student on CSN.... Every krona counts ^^ haha
     
    R3b0rn gillar detta.
  14. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Avvakta som Mrhoyt sa, frågan kvarstår. När gjorde du återköpet och när går datumet på vad som kommer på fakturan? Visst, det är en principsak, men man måste tänka lite mer iom att saker särskilt när det gäller banker tar tid. Det är samma sak som att det tar flertalet dagar med ett återköp i en butik (även med reserverade summor och en release på reserverad summa). Och då fakturor (antar nu) har en dag i månaden de skapas och du får helt enkelt vänta till nästa månad. Ja, då kan du ha otur och ditt fall ramlar över på nästa månad.

    FLS (first line support) har inte alltid koll på sådana saker, särskilt när du tycks ha en någorlunda specifik fråga (kring GPlay och då Android) något jag antar Comviq inte har en specifik kundtjänst för. I samma veva har du inte ens till mig skrivit datum när saker skedde (med tidigare fakturor kan du lätt se vilket datum och t.o.m ev tid saker läggs in i fakturan som sista datum/tid) så kan det också ha varit att du inte var tydlig nog om saken till medarbetaren.

    Jag tror det har blivit en miss i kommunikationen någonstans, och nej jag har absolut ingenting med Comviq eller Tele2 att göra och jag har aldrig ens varit kund hos dem. Trots att jag hade min första telefon 1999.
     
    jogge gillar detta.
  15. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    Jag uppskattar de du skrev! Tack

    Ja de kan vara så att dem reglera om de på nästa faktura.. enligt mailet så fick jag en mail om avbrytet köp den 28okt...

    Och den hängde då med på november comvic fakturan... Så kanske de tar lite tid....och då när jah ska betala i december fakturan - då får jag tillbaka 50kr...

    De jag irriterar mig mest på är; om comviq skickar mig till googlw och googlw skickar mig tillbaka till comviq.... Annars skiter jag i dem 50kr men pallar bara ej känna mig så liten om ni förstår...

    Hände mig engång med skånetrafiken när jag skulle få pengar tillbaka pga 3h försening att dem skicka mig till dsb och dsb tillbaka till skånetrafiken och sen orkade jag ej hålla på och sket i det...

    Känns som man blir lite utnjyttat av dem stora företagen pga okunnighet inom området vad man har rätt till och hur man ska få de sagt :)
     
  16. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Ska man bli riktigt cynisk ska man väl klaga på bankerna och kortutgivarna som gör så att återköp även med kontokort tar några dagar. Kan väl ses som att de får ränta på de pengarna ett par dagar extra.
    Återköp 28e så låter det ganska säkert att pengarna kommer i november.
     
  17. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Hos Tele2/Comviq fungerar faktureringen via Google Play Store på så sätt att Google säger till när dem skall fakturera något, men de säger också till när någon återbetalning skall göras. Ungefär på samma sätt som med ett bankkort.

    Precis som att din bank inte kan veta om du har returnerat en vara eller ej om butiken inte gjort en retur till ditt kort, kan Tele2/Comviq inte heller se detta utan att Google rapporterat det. Det är förmodligen av denna anledning de på kundtjänsten har hänvisat dig till Google. I praktiken kräver alltså Google fortfarande pengar av Comviq och skulle Comviq då välja att återbetala dig utan auktorisation ifrån Google innebär det helt enkelt en förlust för Comviq.

    Du nämner inte om du har varit i kontakt med Google – har du inte det så hade jag vänt mig dit för att se vad de säger.

    I sånna här situationer är det lätt att hamna i kläm, och det hade givetvis varit mycket smidigare om det gick att lösa genom ett enda samtal. Jag kommer att föra fram klagomålet på att ett tätare samarbete kan behövas emellan Comviq och Google för att undvika sådana här problem framöver. Kanske borde det helt enkelt ses som Goodwill ifrån Comviq att återbetala dig för att undvika att kunden kommer i kläm..?
     
    jogge och R3b0rn gillar detta.
  18. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Du kan vända dig till lokala konsumentrådgivaren i din kommun så kan de nog hjälpa dig.
     
  19. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Vill för objektivitetens skull upplysa alla om att denna person jobbar på Tele2 med därmed har ett klart incitament av att lysa de positiva aspekterna av operatören. Något som också mycket klart framgår vid granskning av sagde persons tidigare inlägg. Detta ville jag upplysa om särskilt då denne person formulerar sig i ordalagen "tele2/de/dem/de på kundtjänsten". Jag kan tycka att det bör framgå tydligt om någon är intresserad av att sälja på uppdrag av en operatör. Och inte att densamme ska framstå som någon vänlig privatperson som lyfter ens egna åsikt.