[Comviq] Mystery Box

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av makikaltio, 20 jan 2023.

1. sputniks

sputniks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Jag håller ju med dig till stor del om att det är slöseri med energi och tid, och det är inte vettigt att trakassera personal på kundtjänst heller. Med det sagt har ju verkligen kommunikationen och hanteringen av detta från Comviqs sida varit allt från otydlig till genomusel, tycker det känns oseriöst. Och det leder ju (bevisligen baserat på den här tråden) till en hel del förvirring och frustration hos deras kunder.

Amon och _MysteryBoxen_ gillar detta.
  2. Lallepalle

Lallepalle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Om man väljer att teckna upp sig hos ett företag som är nästan hälften så billigt mot sina konkurrenter så har man mer eller mindre avsagt sig rätten över att klaga. Som det gamla ordspråket lyder "Man får vad man betalar för" I detta fall billiga produkter och abonemang exklusive service och problemfrihet.

3. MysteryBox

MysteryBox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Snälla vi får mer hjälp här en på kundtjänst så jag förstår att man är här och läser dagligen speciellt när allt varit så oklart. Dessutom sitter jag på jobbet medans jag läser så tekniskt sätt tjänar jag pengar medans jag läser och skriver här.

vattumannen, hpatrik, mattihp och 4 andra gillar detta.
  4. Lallepalle

Lallepalle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Fin arbetsmoral där. Den enda arbetsplatsen som skulle vara okej med den typen av beteende är möjligtvis samhall. Menmen. Skriv ni vidare, taggar från denna tråden nu. Lycka till med telefonerna!

5. Matte Hedström

Matte Hedström Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Jag gissar att det inte är någon här som tagit ledigt från jobbet för att prata med Comviqs kundtjänst. Om du menar att man borde jobba extra på ledig tid såsom helger och kvällar så skulle du behöva jobba ca 120h med en timlön på 240:-/h för att få loss pengarna att köpa det i boxen. Då har jag räknat att du betalar 7200:- för boxen, och restvärdet är på 20000:-, kanske lite högt räknat men ändå.

mattihp gillar detta.
  6. lejonel

lejonel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721

MINA ENHETER

Härligt språkbruk och attityd, det kommer du långt på (varning för ironi)
    Ett forum utan text och liv är ett rätt trist forum.

/mvh en som sitter på jobbet där det är helt ok att ta en paus ibland, och det till och med uppmanas till att göra detta.

mattihp gillar detta.
  7. mjölner

mjölner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra
    Den här tråden är roligare än vilken dokusåpa som helst. Rykten och andrahandsuppgifter egna utsvävningar och i slutändan vet ingen någonting. Comviq lovade chans att teckna sig för en av 100 tillgängliga boxar. Det har man så vitt jag förstår levererat. Utöver det så vet vi att boxen innehåller en klocka och en telefon av senaste modell och har ett fiktivt värde på x kronor inga uppgifter om övrigt innehåll eller vad vi ska betala för boxen. Att det kan generera så mycket avundsjuka från några som tror sig ha missat erbjudandet är skrattretande.

Kiddy, induktion, Hatsune Miku och 5 andra gillar detta.
  8. Davvelavve

Davvelavve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Ang leveranstid enligt chatten.
    "Vad jag kan se så ska leveranstiden vara 2-3 veckor på mystery boxen, men vissa har fått kortare leveranstid av misstag."

9. vattumannen

vattumannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

I lördags skrev de till mig via chatten att beräknad leverans är 1:feb på alla ordrar

10. Ambulink

Ambulink Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    235
    16.11
    16.13
    16.14
    16.17
    Sms bekräftelse, ordernummer, status "order skapad, Leverans om 2-3dagar (har stått sedan köp)" ej fått sms om försening.

Droid747 och Davvelavve gillar detta.
  11. lejonel

lejonel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721

MINA ENHETER

Då är PostNord väldigt tysta. 1/2 är ju trots allt imorgon och nog borde man sett en notis från dom isf.

Amon och hpatrik gillar detta.
  12. Amon

Amon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Denna tråd är ju interaktiv reality tv för nördar, hade det inte varit för denna tråd hade jag förmodligen glömt att jag ens beställt den och kanske något glad när paketet kom, men i och med denna tråd har man ju fått kämpa lite för det så "vinsten" blir sötare.

makikaltio, Kristy och hpatrik gillar detta.
  13. phonegeek

phonegeek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    235

MINA ENHETER

Skulle anis don demina avslöja mysery boxen på sin youtube kanal eller var ser man när han gör de?

14. hpatrik

hpatrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Senaste info från kundtjänst gällande order med orderbekräftelse, sms-bekräftelse, kreditupplysning och "order skapad" status. Saknar telefonsamtal och sms om att ordern kommer anlända senare. Ingen leverans på release men lugnande info iallafall.

Bifogade filer:

Kristy, sputniks och Davvelavve gillar detta.
  15. Westbay88

Westbay88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Hur svårt kan det vara för Comviq att skapa en Q&A på hemsidan. Alla som hör av sig till kundtjänst får olika svar. Har fått lika många olika svar som personer jag chattat/pratat med! Snacka om nollkoll.

Kristy, Ambulink, tooobe och 2 andra gillar detta.
  16. Juhasz

Juhasz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Så sa inte kundtjänst till mig för dom sa att det skulle ta två till tre veckor in an leverans

17. inact_046

inact_046 Professional Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

Nja, det här var ett ganska oskönt inlägg måste jag säga.

Det finns ju inget härligare än trådar som är fulla av exalterade, förväntansfulla och hypade nördar. Har du aldrig varit där själv? Ivrigt reloadande av trackingsidan för att se var försändelsen befinner sig. Pirret i magen när Postnord-appen plingar till och paketet finns att hämta ut.

Jag personligen är inte intresserad av Samsungs släpp i år men trots det är jag avundsjuk på de som (kanske) fått tag på en box. Inte för innehållet utan för känslan att få vänta på något som man verkligen vill ha.

Att Comviq själva verkar vara totalt förvirrande och inte ha koll på nånting blir bara bensin på elden och turboboostar hypen med x100. Mega-härligt!

Jag tycker att den här tråden är rolig att läsa och om man stör sig så enormt mycket på den så är det väl bara att ignorera den.

Givetvis är det tråkigt med inlägg som innehåller personangrepp, moralkakor om vad man "borde" lägga sin tid på och hur man ska sköta sitt jobb men i övrigt ska det bli kul att se hur den här historien slutar för alla :)

<3

Last edited: 31 jan 2023
    kissidor, Hatsune Miku, Amon och 12 andra gillar detta.
  18. Rebino

Rebino Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Kärlek och respekt till er alla. Man verkar få mer klarhet här än hos Comviq. Ni gör ett fantastiskt jobb.

Jag har fått information om att leveransen av den såkallade mysteri boxen kommer delas upp i 2 olika omgångar. Låter detta bekant för någon annan?.

Vi får se hur detta slutar.
    Stressad, spänd och orolig.

Hunblaker, Juhasz och Monkxo gillar detta.
  19. Westbay88

Westbay88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Det gäller från box 101-400. De första 100 får boxen i sin helhet direkt.

Kristy och Rebino gillar detta.
  20. Ambulink

Ambulink Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    235
    Fick svar från kundtjänst ang min box att man kommer skicka ut den 1/2, sen får man räkna med någon extra dag (år) innan postnord leverar. Så med lite tur på fredag?..