bog11 kan säkert tala för sig själv, men en attityd som din stör även mig en del. Hur stor är din egen erfarenhet av att ringa internationella samtal till annat än dina privata bekanta? Min erfarenhet är att i det fallet inget slår de gamla, "generella" vägarna hur omoderna de kan uppfattas idag.
Jag har t.ex. för egen del bra möjlighet att använda Hangouts i kombination med Google Voice-nummer som ju gör att jag kan ringa i princip som med "vanlig" telefon, men då det beror på vilken dataanslutning jag har vid tillfället för samtalet kan det bli lite för dålig kvalitet för ett vettigt, seriöst samtal. Alla finns i inte i områden med bra data-täckning eller med WiFi 24/7. OM jag har bra datatäckning (eller WiFi) fungerar det alldeles utmärkt, men det är som sagt inte alltid det är fallet.
I vilket fall viker vi med denna diskussion rejält bort från trådens ämne och det är därför jag hållit mig utanför tills det inte gick längre... (och som info: Ingen fast telefon i mitt hushåll och plastpengar har jag använt längre än många här på forumet levt...)
Last edited: 16 juli 2016
inact_0025 och jnsson gillar detta.