Comviqappar - hur tar man bort (är nybörjare)

Diskussion i 'Blade' startad av ollonborre, 26 jan 2014.

  1. ollonborre

    ollonborre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    har försökt att läsa hur man ska ta bort förinstallerade comviqappar etc på en blade. Men jag fattar inte.
    Jag är helt nybörjare med mobiler occh android och flasha, roota etc. etc. innebär inget för mig.

    Ni andra är för smarta, så kan någon förklara det enklare? Som om jag vore en 4-åring :)
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Om du är så nybörjare så kanske du bör fundera över om det är så viktigt att ta bort dem? Kanske bör du vänta lite tills du känner dig mer trygg med det du har?
     
    x10_minipro gillar detta.
  3. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Tjena ollonborre!
    Tyvärr kommer ingen här vilja servera en färdig lösning åt dig ;)
    Men läs gärna en guide, t.ex den här http://www.androidauthority.com/root-android-277350/ , och
    försök lära dig om vad som görs och varför. Hämta inte första bästa rootkit. Man vet aldrig vart det slutar om man inte är så insatt :) Lycka till!

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2
     
  4. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Håller faktiskt (tyvärr) med. Du vill inte stå som en idiot och desperat leta efter hjälp när det händer något. Läs på mer innan, är det verkligen viktigt att ta bort apparna? Bestämmer du dig för att "börja leka" så se till o veta vad du ska / kan göra om den inte startar, om du kan flasha stock osv.

    Sent from my C6603 using Tapatalk
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Här var det väl ingen trevlig ton överhuvudtaget :mad: Om jag inte misstar mig har vi alla varit nybörjare någon gång... :what:

    Men till TS så handlar det om att man rootar telefonen och installerar appen titanium backup *root* och helt enkelt gör en backup på de comviq appar du tänkt ta bort och därefter väljer att avinstallerar dessa med hjälp av samma app (TB).

    Gäller det telefonen blade så har du hur du rootar i första delen i saibots guide som finns i min signatur. Gäller det blade 3 så finns det hjälp här att roota: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

    Även en tråd ifall du vill lägga in en custom rom: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=88747

    Lycka till och börja med root och Comviq apparna om du förövrigt är nöjd med telefonen. :P

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk