Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Sluta grina nu. Folk säger till mig att jag inte kan tycka WP är ett business-OS. Det är ju så komiskt att jag baxnar. Om folk slutar tjata emot en sådan självklar grej, för precis som en annan sa, vad man anser om ett OS är subjektivt, så inte fan kan någon annan säga att det inte är så, när jag tycker det, för det är så det påverkar mig och mitt liv.

Så sluta grina och bit ihop istället.

2. borehead

borehead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Sluta med sandlådan nu grabbar, det är så sjukt tröttsamt att behöva läsa era inlägg på en annars väldigt intressant tråd, den som handlar om Windows Phone. Om ni ska gnabba kan ni väl göra det med varann genom PM eller nåt, och låta oss andra slippa ta del av det? Tack.

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Pexer gillar detta.
  3. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hittade en sida där folk postar sina WP(8)-hemskärmar. Ser ut att lätt bli plottrigt, så det krävs lite planering för att få en lika clean hemskärm som vanligt.

http://mytil.es/

4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Håller med om att det lätt kan bli för plottrigt. Jag tror jag kommer köra med den appen 'tilemark' så att man delar av i olika sektioner. Så har jag det nu och det blir snyggare plus mer ordnat, tycker jag. Jag hade velat ha en app som kunde förstoras upp till samma storlek som kalendern är idag, så man kan dela av med en app, och inte med två, som jag behöver i vissa fall idag.

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Som vanligt? Menar du då wp7 eller kör du Android?

Jag lämnade ju wp7 till förmån för Android, hur länge får vi se. Android kör jag ju oerhört spartanskt, oerhört nedskalat.

Wp är ju som det är, tilesen där du vill ha dem och nu med 8 i vilken storlek du vill ha dem.

SGS3 via Tapatalk.

6. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag kör WP7. Jo visst går det att använda 2x4 rutor precis som vanligt, fast man vill ju utnyttja de nya smårutorna också. Men för att undvika att det blir en soppa av allting måste man nog tänka till lite. Kolla igenom några screenshots på hemsidan jag länkade så ser du vad jag menar.

Använder fortfarande Android på min platta men där har jag slutat helt att pilla med custom icon-packs osv för det blir aldrig 100% bra. Det var länge en del av charmen men jag har tröttnat helt på det och nu använder jag Chameleon Launcher. Med den launchern får jag precis den informationen jag vill ha på hemskärmarna och med minimalt pillande. Rekommenderas. :)

Last edited: 29 nov 2012
  7. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ska kolla in den launchern! Själv så kör jag så sparsmakat som det går, några gestures samt mappar i baren där nere.

Edit : Och Nova som launcher.

SGS3 via Tapatalk.

Last edited: 29 nov 2012
  8. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

9. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Någon som har koll på om "LED Notification" är på G till WP? Saknar denna extremt värdefulla funktion. På Android kunde man alltid köra NOLed om telefonen saknade en egen diod vilket var hur smidigt som helst. Jag har ingen lust att tända/släcka skärmen hela tiden för att ta reda på om något intressant har inkommit.

10. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

HTC 8X har väl en sådan LED, men dumt nog visar den bara när telefonen laddar eller har lågt batteri. Kanske får den mer funktioner i framtiden?

11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Det har den, men precis som du säger så gör den ingen nytta i de fall då batteriet är svagt eller att den laddar (jag vet förhoppningsvis att jag satt den i laddaren :)). Hoppas på att den kan nyttjas till notifieringar framöver!

12. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Skulle installera zune på min win 7 burk. Fick error vilket är Microsoft fail då en microsoft produkt SKA fungera med windows. Det gick dock efter höger klicka på installations filen välj egenskaper och aktivera kör i kompabilitetsläge och välj för alla användare. Sambons Lumia800 ska på service och backup måste göras.
    FAIL.
    För mig är Android det bästa i dagsläget. Det jag flitigt använder är skydrive. Billig backup men ej bäst mjukvara. Dock saknar jag lika bra integration med systemet som ubuntu one är för l linux.

Provade också win8. Kanske en vanesak men gillar inte upplägget och ingen start meny knapp... njae... inte idag. Kanske någon annan gång..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

hela inlägget är ju fail.. för det första fungerar zune alldeles utmärkt på windows då det är det det är gjort för. Att du sedan får problem kan precis som med vilket os som helst bero på alla möjliga saker och med tanke på hur mycket skit och ersättningsddl'er som dras in av en average windowsanvändare så är det knappast otänkbart att något kan strula.

När jag körde window phone så gick det alldeles utmärkt att installera på alla de windowshojar jag hade zune på och det blir väl 3 st alla win 7. Sbs mao och inget annat.
    Som overall "bäst" vinner ju apple med hästlängder tack vare sitt sjukt tajta ekosystem som fullständigt springer ifrån allt annat på andra plattformar... sjukligt tråkig jävla telefon dock.

14. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Microsoft har själva gått ut med att det kan uppstå installations problem och mitt tillvägagångsätt då jag löste problemet hittade jag under rubriken "har du problem att installera zune" på samma sida där zune tankas hem.

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja men fakta kvarstår ju var problemen härstammar ifrån.
    att det ligger på ms knowledge base är ju inte direkt ett direkt likamed att
    det är pga deras egna mjukvara heller ;)

16. echo

echo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mig veterligen har Microsoft aldrig presenterat några absoluta tal på försäljningen av windows phone så det säger inte så mycket.

Men det är klart att en ökning alltid är bra

17. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Tycker ändå att med tanke på att de har wp fokus då ska man inte få error. Det ska bara fungera... det finns tom en forum sida som heter Microsoft frustrations;).

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vet du hur de fotat sina tiles?

19. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 310
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra
    "One of the new upcoming features in Windows Phone 8 is: screenshots!

Yes, ladies and gentlemen, the mobile operating system will now allow people to snap screenshots by pressing the home and power buttons simultaneuously.
    "

Testa.

Connecting gillar detta.
  20. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har även läst andra artiklar om screenshots där det sägs vara hemknapp + kameraknapp som gäller, så prova den metoden om inte powerknappen fungerar.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.