Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Njae, inget jag ser.

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

DOA BITCH! fan med! :D

3. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Älskar verkligen Windows Phone, men vågar inte byta bort från min kära Iphone :(

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

asså nu har jag bara pillar sjukt lite men måste ändå säga att det är EXAKT såhär en aha-upplevelse känns. Satan i gatan så makalöst jävla skönt allting är. lite inlärningssträcka kommer det bli på en del grejer och jag stör mig på att få tex statusuppdates från livekontot osv men det går säkert att få bort med om man vill. SJUKT nice os detta tamejfan. synd bara om jag måste in och byta den pga den lilla skönhetsmissen ;)

5. Rikardn

Rikardn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använde Windows Mobile mellan 2003 - 2010 och har varit skeptisk till WP7 sedan det presenterades. Vad är poängen med att ha maximerad teckenstorlek istället för att satsa på ett gränssnitt med god överblick? Upplägget tycks vara anpassat för människor med grava synfel.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har oxå alltid varit sjukt emot hela grejen tyckte det såg ut som jag vet inte vad. nånting gjort av en lågbudgetfirma som säljs på kjell & co... men efter att jag provat är jag helt fast iaf just nu det är makalöst genomtänkt och enormt lätt och snabbjobbat. Öppenhet i all ära det finns gånger det är önskvärt men efter att ha provat wp7 så har jag svårt att se att jag inte skulle fortsätta köra det. För mig som övergav windows för ca 10-12 år sen så är det stort för mig iaf ;) ms har kommit långt sen senast då jag satt och filade linuxskägget och hatade bill gates.

7. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Beredd att ditcha Android helt? Du har inga widgets eller appar som du är beroende av som inte finns till WP7 än?

Det är nog min största oro, att jag inte ska hitta motsvarigheter för alla appar. Bankdroid till exempel, den är grym (så länge Nordeas internetbank inte är nere).

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det finns en del appar jag saknar sure men det gäller ju kanske oxå ibland att tänka om jag verkligen verkligen behöver dom.. widgets har alltid för mig varit totalt meningslöst och jag har alltid användt bara en.. en kalender.. resten är för mig skit rent ut sagt. ett säljargument som är korkat utöver dess like och som är en systemsänkare i ett redan tungrott system.

Jag kommer nog inte ditcha android helt det tror jag inte. Dels för att det ligger i linje med vad jag jobbar med och dels för att jag tycker om det. Men jag kommer absolut inte heller överge WP7 för med denna försmak är det utan tvekan det trevligaste mobila os jag pillat på någonsin det är tom ett antal resor skönare än meego och det säger inte lite.

EDIT: Spel är ju tunt med.. tunga bra spel.. det är väl heller inte så konstigt men det kan jag tycka är lite trist just nu då jag precis köpte en del bra på android market som funkar bra att spela. dead space osv men som sagt... med xbox live så finns det ju möjligheter till otroligt roliga grejer.

Alla appar är ju oxå dyrare just nu men det beror ju oxå på antalet som kör wp7 så det kommer ju sjunka med tiden. Androidappar är ju oxå dyrare än ios överlag så... det stör mig inte så mycket. Det jag vet att jag kommer saknar är ju att tex byta tangentbord och sånt... det kommer man störa sig på, lätt. Att inte kunna ändra exakt som man vill, problemet är dock att tangentbordet i wp7 är fan fenomenalt bra.

Last edited: 19 mar 2012
  9. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Håller med dig, jag använder 3 widgets som mest, kalender, bankdroid och en klockjävel (även fast att jag alltid kollar klockan antingen på låsskärmen eller i statusfältet...)

Jag orkar dock inte använda två telefoner och köper jag en Lumia så säljer jag min SGS2. Var bara lite nyfiken på om du (som jag vet är en Android-fan) skulle vara beredd att sälja eller låta bli att använda din Android-lur nu när du köpt Lumia :)

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är inte rättvist att säga nu efter en liten stund såklart.. jag kommer alltid vara trogen linux då det är det jag trivs med bäst men som vardagstelefon, som upplevelse-center och som underhållningsapparat med spel och lätt kamera för att fånga ögonblick så är jag beredd att säga android släng dig i väggen. Min galaxy nexus är bara bättre på 2 saker.. större skärm och högre upplösning och inget av dom känns som ett problem.

Jag tycker lätt att detta är en smashhit och det som är bäst eg är hur lätt det är. Jag är helt säker på att denna telefon passar den som är teknisk och den som inte är det för det går lixom inte att göra fel och samtidigt finns det utrymmer för ganska mycket anpassning. UI är en sak men du kan ju göra jävligt mycket med tilesen tex... sms-biljetter ist för att starta appen jämt så kasta bara ut biljetten på en tile ist så har du gjort hela jobbet innan du ens är inne i appen och du behöver bara göra det en gång. Går att göra i android med såklart, men återigen inte lika snabbt och lätt. Detta skulle min mamma fixa och hon är lika teknisk som hitlers nominering till nobels fredspris dvs inte alls ;)

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

men återigen du måste testa själv såklart man kan inte lita på andra när det gäller såna här saker. Andra människor skulle säkerligen spy rakt ut men i mitt fall blev det ett enda stort AHA!? det är SÅHÄR det ska kännas att inte ha några problem med nånting.

12. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tangentbordet är fan i mig magiskt! Har aldrig varit med om något så träffsäkert...

Sänt via Tapatalk.

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

sant det är helt sjukt bra. tycker känslan i touchen överlag är helt enormt responsiv och rapp. slår allt hittils iaf.

14. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag är också helt amazed! Sjukt bra!

Tror också att det ligger lite i att skärmen är välvd. Jag träffar OTROLIGT bra när jag skriver med tummarna och har vänt telefonen.

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

tips på apps att installera?
    lite mycket begärt kanske hähä ;)

EDIT: jag måste ju klaga på en sak med såklart... luckan till microusb..hur i helvete tänkte dom där det är ju som gjort för att böjas så det inte passar mera sen ;)
    ska bli intressant att se om man får av gummikondomen när man ska peta i simkortet sen ;)

Last edited: 19 mar 2012
  16. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Bankdroid finns ju i form av Bankhubben. Suverän liten app!

Jag saknar inget och kommer inte gå tillbaka till Android, inte en chans. Jag har dessutom konverterat sambon eftersom hon skaffar de mobiler jag säger till henne att skaffa :-)

17. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Det gläder mig att så många är nöjda med nya WP. Skall testa en så snart jag hinner.

18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skall se...

Appar:
    9gag.com
    BandWith
    Bankhubben
    Blocket
    Board Express for Tapatalk
    Boxfiles for Dropbox
    Cool tools
    Endomondo
    Handelsbanken
    IMDB
    Morse flashlight
    Octrotalk with voip
    Pano
    Prisjakt
    Shazam
    Skydrive
    Spotify
    Sverigesradio
    The whip
    Tie mentor
    Truecaller
    TV guide sveirge
    Vädret
    WP shortcut tiles
    Youtube pro

Spel:
    Angry birds
    Tapitude
    Wordament
    Wordfeud
    Yatsy free

Haha! Låter som min sambo och mig. Känner mig lite dum ibland men det verkar som om hon litar på mitt omdöme. Sist sa jag till henne att köpa SGS2 när den släpptes. Hon har aldrig klagat utan alltid älskar den telefonen. Nästa blir nog en vit Lumia 900 :) Hon sneglar på WP7 och säger "Så fint det är...".

Gör det! Det är något annat än vad man tror. Snacka om att göra något nytt, smart, ifrån grunden.

19. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Intressant skrivet DD! Det är inte konstigt att du tycker att W7 är bra, de har säkert skärpt sig ett par snäpp för att kunna vara med och konkurrera. Men jag tror att du just nu går på "nyhets" känslan i kroppen, den är härlig och som tekniknörd (iallafall jag) så kittlar ny teknik alltid lite extra. Tyvärr brukar det "dö" ut och bli vardag, man ska nog även tänka långsiktigt vilken plattform man kommer att trivas bäst med. Därför jag gick tillbaka till Android från IOS. Skulle jag byta plattform skulle en hel del pengar gå till spillo på de appar jag köpt, jag tror det är en av de främsta anledningarna till att man är "trogen" sitt OS!?

Men tack för att du delade med dig, intressant läsning till kaffet! :)

Dirk Diggler gillar detta.
  20. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    900:an ligger bra till för min tjej också, hon har en 4" skärm idag och vill inte ha en mindre. Hon klagar på jobbtelefonen (ip4s) att skärmen är för liten, så 4.3" vore nog lagom.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.