Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Alltså. Jag kan for the life of me inte riktigt klura ut ifall vi har att göra med ett utav internets skickligaste troll eller ifall han är seriös *kliar sig i huvet*

2. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Varför skulle man behöva ta screenshots för sin egen del? Man kan ju redan se hur sin egna telefon ser ut. Dom allra flesta tas ju för att visas på forum och liknande.
    Däremot håller jag inte med dom som vill ha dialogruta, inta alls säkert att man vill skicka iväg bilderna på direkten.

Det bästa systemet är när en länk till bilden hamnar lite diskret i ens notification-bar. Får se om screenshoten får plats där när PW8 får sitt uppdaterade notification-center.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nej jag vet. Så här dum är svårt att låtsas vara men visst kliar man sig i huvudet...

4. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tycker det sättet man har löst det på i Android på de romar som har det är väldigt bra. Vet inte om det kommer från CM eller nåt annat. Men att det kommer upp i notifikationsfältet sen är det bara att svepa iväg det om man vill eller dela på direkten med valfri app.

5. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Man brukar oftast ta bilder som man själv vill spara, screenshot är inget undantag.

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ska DU snacka om dum som förväxlar inlägg med antalet visningar. Tråden som du gjorde ditt smarta uttalande har 800 visningar/dag. Men inte fan skrivs det 800 inlägg om dagen. Du måste heta ointelligent i andranamn.

7. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Hade Lumian i våras. Älskade den då men hatar den nu. Skitlur med fult legokloss metro meny system.
    Kameran suger. Och det gör den ordentligt. Bilderna blir antingen över eller under exponerade och den inbyggda hdr funktionen är skit. Cm10 ger dig dubbelt så fina bilder som lumia800. Vet inte hur det är med nya wp och kamera. Alla appar ser likadana ut. Provade 8x i butik. Tycker inte den var särskilt rolig.
    Däremot är lumia och 8x jävl...sköna att hålla i och är snygga. Något måste microsoft göra för att få konsumenter att handla.
    Jag tror att vissa kommer gå över till wp för att de tröttnat på android. (Jag gjorde det men kom tillbaka. Saknade en sån enkel grej att installera en apk fil ;) )
    Och några kanske tycker wp är bättre och konverterar helt. Men du Ascii en addicted flashoholic som många andra och som jag på swedroid kommer skaffa wp bara för att ha något nytt att leka med :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Last edited: 3 dec 2012
  8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Alla appar är knappast likadana. Eller är text-tv och Skrydrive och Nokia Maps lika? Finns hur många exempel som helst. Sluta överdriv.

9. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det kommer från, Android? Jag kör bara stock på mina.

10. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Kan bara referera till i våras. Tyckte att flera appar liknade tex telefonens menyer när meny valen slidar när man sweper skärmen. Spotify, väder, battlelog, kontakter osv. Vissa kanske skilde sig.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Så kanske det är. Är lite rom skadad vi det här laget ;) Har nästan aldrig kört helt stock.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det låter fel då alla inte är likadana. Jag har exempelvis delat in mina appar i sektioner, och media, sport, gps, musik, är knappast lika. De ser ju helt olika ut, och handlar om helt olika saker.

Last edited: 3 dec 2012
  13. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Är fullständigt övertygad om att han är seriös, ja i sitt huvud då.

För mig så är han bara störd.

SGS3 via Tapatalk.

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du är en grinolle som är så sjuk att hälften hade räckt. Du kan inte låta bli att kommentera mig. Du kan inte. Sjukt obehaglig är du.

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skulle vart intressant att se vad han skickade till dig i PM. Nästan skrämmande.

Kan man inte på något vis banna folk ifrån vissa trådar? Verkar ju vara enda lösningen på problemet. Att ignorera folk nu gör ju inget mer än minimerar deras inlägg där deras namn står. Det blir nästan än mer påtagligt än att inte ignorera någon.

Men slutar man svara och citera honom kanske problemet försvinner självmant. Känns jävligt otroligt men varför inte testa.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Han sa att han ville se om jag vågade träffa honom. Han var nyfiken på att se om jag vågade. Sedan gnäller han att jag är sjuk, när han ville träffa mig, men senare insåg att det nog inte skulle bli så roligt. Jag var aldrig otrevlig, tvärtom så sa jag att det vore löjligt att ses då vi skall hjälpas åt på forumet, inte kivas.

Denna tråden handlar inte om mig, även om jag som vanligt är på allas läppar. Denna tråden handlar om WP och låt det så förbli.

Last edited: 4 dec 2012
  17. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag ska villigt erkänna att jag läser hans citeringar och ler emellanåt, har helt enkelt ganska så kul åt honom och er frustration över honom. Samtidigt så är jag ju mest intresserad av trådens ämne, men visst har han ju bidragit med mycket.

Det jobbiga tar dock överhand.

Frågan är dock, om han försvinner. Dör tråden då?

SGS3 via Tapatalk.

18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Absolut inte. Den blir däremot som en i mängden. När han var portad ifrån forumet fick tråden (hans 920-tråd) samma sköna känsla som så många andra trådar. Här är ungefär i mitten, tror jag iaf, av när han var bannad. Här var tråden som en normal tråd:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=85298&page=20

Här är första som säger något om hans försvinnande:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=85298&page=22
    Men han säger ganska snabbt att allt han saknar är länkarna, det andra ogillas som av alla andra.

Han höll sig rätt lugnt och fick en andra chans. Jag försökte t.o.m vara riktigt trevlig mot pricken även om han varit fruktansvärt respektlös mot folk på forumet:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=85298&page=24

Men på nästa sida så börjar skiten igen. Längst nere börjar huggen:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=85298&page=25

Här är cirkusen i full gång igen: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=85298&page=26

Allt var frid och fröjd i en vecka :) Jag önskar att man hade kunnat slänga ut honom ifrån den här tråden men det går väl inte antar jag.

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vad är nu detta? Ena stunden hatar du mig och nu ler du åt mina citeringar? Och jag har bidragit med mycket? Ja, det har jag. Jag har ju flera som tackat mig, så något rätt måste jag ha gjort.

Men du är lustig, ena stunden är jag jätteobehaglig, och nu ler du åt mina citeringar. Du är lite paradoxal. Dock ser jag mycket hellre att du ler än att du känner dig besvärad.

20. mij

mij Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag kom hit för att läsa om WP8, inte p12 som tjafsar med varandra. Tack för att ni förstört en intressant tråd.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.