Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

NFC, är det någon som har en WP8-lur med det som kan beskriva vad man kan göra med tekniken?

Det känns som om Android är fria i användningen men jag kan ha fel. Det är ju liksom bara så det brukar vara.

Så vad kan man göra med NFC-tekniken på en WP8-telefon? Vad kan man ändra? Vad för triggers osv?

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det är lite av grejen med metrogränssnittet (jag vet, det heter inte Metro) att apparna följer samma tema så att hela telefonen får en enhetlig känsla. Jag tycker att det är helt underbart.

Såg en recension av en trådlös laddningsdocka på WPcentral och där använde han telefonen till att starta en app. Det såg jävligt osmidigt ut för övrigt! Utöver det kan man väl skicka filer mellan telefoner? Något annat vet jag inte.

http://www.wpcentral.com/review-nokia-wireless-charging-stand

Last edited: 4 dec 2012
  3. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nu i WP8 så blir det mer variation när man kan välja storlek på apparna. Det tycker jag har gjort väldigt mycket. Men jag kan inte hålla med om att appinnehållet skulle vara lika, då appar kan vara väldigt olika. Det är väl mest själva utsidan som är mest lik, tycker jag. Insidan i en bankapp och en kartapp är ju inte direkt lika. Eller Skydrive och Tv.guiden. Men alla tycker vi olika.

4. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag pratar mer om själva designspråket i riktlinjerna för WP-appar. Om du ser en bild på ett gäng appar så kan du enkelt peka ut vilken som är designad enligt metro-riktlinjerna. Sen att appinnehållet skiljer är självklart, men även där så ser man att det är en WP-app om den är bra designad.

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ok, trodde du menade som han Galaxy eller vad han hette. Ja designen är ju helt klart enhetlig, det är nog det renaste och snyggaste OSet just nu. Blir jäkligt snyggt när man har olika appar i olika storlek, fler riktiga snygga temafärger nu med, så det är enkelt att hitta rätt.

Har läst att Windows Blue är på gång, en uppdatering till W8. MS kommer ju uppdatera mycket oftare nu, lite som Apple. Av namnet att döma så lär det blir färger de kommer köra med, Apple kör väl med olika djur. Finns ju fler färger än djur. Det låter ju bättre också. Men det kanske inte blir en färggrej, det kanske bara blir denna gången. Uppdateringarna ska inte vara så omfattande heller, utan lite mer som uppfräschningar, små justeringar. Men det tror jag folk gillar, omväxling förnöjer.

6. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Det var lite typ det jag menade men kanske uttryckte mig fel och klumpigt. Sorry för det.

Egentligen har väl de flesta os riktlinjer i design språket.

Man ska aldrig säga aldrig.... kommer kanske tröttna på Android en vacker dag igen och köra wp. Men inte så länge bing maps och search är integrerat med både desktop och phone ;) i så fall får tjänsten utvecklas lite bättre. :)
    Hur är det med nya wp8? Är det Nokia maps till en viss del på HTC? Kan man ändra search engine till google?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

7. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det är synd att Bing är låst till sökknappen. Jag använder den ibland men oftast får jag öppna google search för att hitta det jag vill ha.

8. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Njae. Ska man räkna alla nyanser finns det såklart oändligt många, men jag är ganska säker på att antalet djur är långt mycket högre än antalet namngivna färger.

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inga Nokiaappar i HTC. Deras Collection är lite skral :)

Nokias kartappar är dessutom bättre än innan, många nya fräcka finesser. Bra att Nokia behöll dessa, det är en grym GPS de har.

Sökmotor kör jag med Google. Bara att klicka på appen så är man inne. Inte speciellt krävande.

I W8 kan du logga in i det vanliga destopläget och klicka fram Google, så du alltid gjort. Du kan köra med Chrome om du vill.
    Bing är inte bra, gillar inte heller det.

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Grejen med djur är att till slut så får det heta myrslok, noshörning. Färger är i regel lite vackrare. Och som du säger så kan man nyansera.

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

12. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jo det jag jag också sett. Det enda jag sett är att man använder det till att docka telefonen till diverse högtalare och annat, visserligen inget dumt i det, men jag vill åt att kunna ändra ringsignal, vibration, ljusstyrka och annat med min NFC. Annars känner jag inte att NFC gör något vettigt innan betalningar via NFC kommer igång :P

13. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Ja det är precis sånt jag vill kunna göra med NFC. En tag i bilen, vid sängen, vid ytterdörren etc och inställningar därefter. Att bara öppna en app eller docka telefonen känns meningslöst för mig.

Det är sånt här Android är så bra på, där kan du få telefonen att hämta tidningen och städa badrummet.

14. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Mhm.. Fan också. Nu blir det svårt igen. Är svårt sugen på en ny telefon, bara för att prylnissen vaknat, men vettifan vilken. GAH! :)

Jag vill ju ha tillbaka mycket av Android men också slippa en del. Nu känns det dock som att alla telefoner flyter tillräckligt bra för att man inte skall få skallebank. Min SE Ray höll måttet i ett halvår. Efter det hackade den sönder så snart man skulle göra något. Funderar på om Galaxy S3 Mini kan vara något så länge.

15. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Med en Nexus kan man aldrig gå fel ;) Kan ej uttala mig om LG's nya dock! Jag är ju som nämnt tidigare en riktig flytbög. Men Galaxy Nexus laddad med Jelly Bean har fått mig att tänka om ang. Android faktiskt. Nu flyter det så pass bra så jag stör mig inte på det längre.

Men som på WP så är det upp till kodningen av appar hur bra flyt det är i dem. Vissa appar hackar en hel del, som det även kan göra på WP. Men själva gränssnittet rullar fint. Fingerflytet som jag kallar det är till och med bättre på Android, medans man sveper med fingret på skärmen. Men slänga iväg en skrollande lista i fart där vinner WP med sitt smörande.

Vet ej hur JB beter sig på andra lurar än Nexus men det borde flyta fint där med. Efter en sväng med WP så uppskattar man friheten som Android ger samtidigt som man lärt sig att man behöver inte pilla i all oändlighet. Min tid med WP lärde mig det. Pillar far less med min Android nu än innan även om jag bytt rom några gånger.

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

samma för mig med pillandet faktikst... dont fix if it aint broken.. man behöver inte sitta och hemskärms-runka hela tiden med 400 widgets. jag har 3 st på 2 skärmar och eg behöver jag nog bara 1 och det är kalendern.

17. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja alltså apparna får stå för sig själva. Det finns bra med kasst kodade och hackande appar i WP också (som du säger själv). Det är systemet som är viktigt för mig. Att det flyter alltså. När man öppnar en app, när man går till hemskärmen, när man swipar mellan skärmar osv.

Galaxy Nexus kanske är ett smart köp just nu?

Edit, jag är liiite trött på att man inte KAN göra någonting. Enda anledningen till att jag köpte WP var på grund av att jag blev så trött när telefonerna inte uppförde sig som de skulle. Man skall inte behöva betala 5500:- för att en telefon inte skall hacka. Detta har WP visat mig :)

18. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det är ju en schysst lur men priset ligger fortfarande närmare 3500-4000:- hos butiker jag hade vågat handla av. Nexus fyrans pris hamnar runt 4400 när den kommer om någon vecka. Iofs kanske priset på GN dumpas då.

19. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag ser att du, precis som jag, är inne i Nexus 4-forumet och smyger :cool: Jag köpte en Nexus 7 förra veckan och är väldigt förtjust. Jag gillar den så mycket att en N4 kan vara aktuell! Tänkte dock vänta någon månad på att Google tar förnuftet till fånga och släpper en 32 gb-variant precis som dom gjorde med N7.

En Galaxy Nexus nu hade jag nog inte köpt med tanke på åldern på telefonen... Det är en trevlig telefon, men just nu är priset för högt.

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Så du köpte en Nexus 7 förra veckan?

Då blir ju detta inlägget från igår lite märkligt:

Där säger du att du ska köpa den snart i ett nytt land, så har du precis köpt en ny telefon, och är sugen på en annan Nexus. Hur många lurar ska du köpa? :o

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.