Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Vad jag märkt så har inte HTC:s mobiler fått den funktionen. Tror den är specifik för Nokia.

2. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Intressant. Vilken operatör har du? Microsoft nämner Data Sense som en feature i GDR2, så det borde vara lika för alla. Min gissning är att någon svensk operatör(den du har) helt enkelt fått stöd för Data Sense.

Ja, det stämmer. Jag glömde det bara. Jag ändrar mig till att det HADE varit bra på telefoner där strömknappen sitter dumt.

3. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag har 3. Har för mig att jag hade ett Telia-kort lite snabbt i den också men jag kan inte svära på att det fungerade även då men det har jag för mig iaf. Jag avskrev snacket om att det låg i operatörernas händer om DS fungerade eller ej i och med att det fungerar på min 925:a... Otroligt kasst av MS i så fall.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

4. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Men det är väl inte så konstigt? Data Sense, till skillnad från Androids och iOSs lösningar, bygger på operatörens mätningar av ens datatrafik (vilket är en fördel). De kan inte tvinga operatörerna att ge dem den informationen.

Som sagt borde MS lägga in möjligheten att falla tillbaka på telefonens egna mätningar om operatörens information inte är tillgänglig. Om de fixat det till GDR2 vore det en så stor nyhet att de borde ha gjort en större grej av det och man borde ha kunnat läsa om det i diverse WP-bloggar. Microsoft har, så vitt jag kunnat hitta, bara sagt att de gjort Data Sense "brett tillgänglig", vilket jag tolkat som "tillgänglig hos fler operatörer än Verizon", men jag kan naturligtvis ha fel.

5. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Precis, hade dom lagt in den möjligheten (det kanske dom har gjort?) så hade jag förstått det fullt ut. Nu blir det ju väldigt många som 2013 inte har telefoner som kan ange hur mycket datatrafik som används. Dåligt. Hur som helst så fungerar DS väldigt bra och man får bra översikt över mobil- kontra wifitrafik. För min del är det "bara" filhantering och notifieringarna kvar att åtgärda, sedan är jag nöjd med OS:et. Jag upplever också att problemet med "other storage" är mindre/borta med den nya programvaran. Också välkommet.

6. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Efter vidare efterforskningar verkar det som om Nokia fixat så att Data Sense kan använda telefonens mätningar av datatrafiken om inte operatören har stöd för det medan GDR2 i allmänhet bara öppnar för andra operatörer att använda Data Sense. Märkligt men bra för alla som har Nokia.

Stör inte du dig på att det inte finns något pålitligt sätt att få Facebook-meddelanden? Det är det jag använder min telefon allra mest till och den enda anledningen att jag inte har köpt en Windows Phone ännu.

7. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jaså, du har haft det innan, så du vet att det dränerar batteriet? Man kan ställa in hur mycket man vill att den ska vara aktiv.

Du har fel. De flesta svenska verkar ha det. Men det verkar inte vara bunden till en OP, det är en kontroll app, där man själv ställer in det man vill.

Då har du missat en del. Men skit i det.

Ja typ där strömknappen sitter i andra sidan lokalen.

Dubbel-tap är klockrent. Men det vet inte du.

Mycket smidigare att bara vända på den. I fickan av-aktiverar man ju den.

Om du står framför mig om din lur ringer så ser jag att du vill tysta ner det genom att du trycker på din strömknapp, jag bara vänder på luren om det ringer, vilket ger intrycket att den som ringde la på.

Kul att du gång på gång säger att du redan har vad du klarar dig. Haha!!

Klarar du inte av att uppdatera, månne?

På vilket sätt menar du då?
    Det verkar inte så.
    För alla med Nokia :)
    För alla med Nokia
    Den verkar inte vara OP-bunden.
    Alla med Nokia får den, som sagt.
    Jaha, men hur kommer det sig då att jag i appen kan se exakt VAD som har dragit kraft, det kan inte min OP se. Men det kan appen känna av, så du har fel igen.

Den läser från luren, så det är så du hoppades men inte trodde. Snopet va?

Det verkar ju onekligen så då den kan se exakt vad för processer i luren som belastar och hur de belastar. Det kan inte komma från min OP. Min OP ser inte om jag spelar mycket eller hur många appar jag hämtat. Men det ser man i appen.
    Just det!

Last edited: 6 aug 2013
  8. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Har dålig koll på Facebook faktiskt sedan. Är det chatten som krånglar för dig? Den har ju tyvärr fungerat dåligt ända sedan dag 1. Men appen uppdateras ju kontinuerligt så det borde väl lösa sig?

9. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 214
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jaså har de fortfarande inte fått ordning på Facebook meddelanden? De var ju opålitliga förut också. De slutade komma helt plötsligt i en konversation.

10. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Jaha...har vi vaknat på fel sida nu igen?

Både double tap och flip to silence är inget du kommer att använda, dels för att det är helt överflödigt och dels för att funktionerna i sig kan ställa till med oönskade bieffekter, som redan påpekats.

Det här vet vi som har telefoner där dessa funktioner funnits i 100 år.

Last edited: 6 aug 2013
  11. KungErik

KungErik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Varför kan jag inte se mottagna mms på win-fån. Allt är inställt som det ska?
    Har en nokia lumia 920.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du som har Amber, hur checkar man så man har fått radio? Genom att lyssna på Sveriges radio, eller? :)

Jag älskar dubbel-tap då jag ofta har luren framför mig, på ett bord när jag läser. Mycket smidigare att bara dubbelklicka när man ändå har fingret precis ovan luren då man scrollar, istället för att leta sig till strömknappen.

Dessutom ser det mycket coolare ut, ingen annan har det eller väldigt få. Orka ha en iPhone där du ska trycka power och sedan slida.

Dubbelknack? Ja, tack.

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

kan du skicka till dig själv?

14. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Hur "förvarar" du telefonen då du rör dig, fickan eller skilt fodral?

Det där med coolhetsfaktor känns lite som det är det sista jag tänker på men så är man 30+ också :)

Men att du verkligen tänker på hur det SER UT när du avvisar/tystar ett samtal känns som att det måste va lite i överkant va?

15. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hur menar du? Jag såg att det fanns radio i musikappen. Har i ärlighetens namn inte testat det. När jag lyssnar i mobilen kör jag nästan uteslutande Nokia Music (eller Google Music när jag kör Android). Kan testa om det fungerar med radio ikväll. Kör Android nu när 4.3 släpptes. Ingen stor uppdatering direkt.

Blir det någon 1020 för dig eller? Kameran verkar ju sanslös!

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

I x-box-music eller i Nokia Music? För radio har ju funnits i den ene av dem länge. Så kan det verkligen vara det?

17. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Som i detta klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=nuXGxLDkUrs

Har hur som helst inte testat själv, såg bara att det fanns när jag rotade runt i menyerna.

Connecting gillar detta.
  18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ska jag ha den i fickan en stund så ställer jag in vibratorn. Typ som att ingen går väl förhoppningsvis runt med uppkoppling till 4G när man har luren i fickan, det gör liksom ingen nytta. Så vissa saker kopplar man på när det är läge, helt enkelt.

Snygg och cool är inget som släpper. Det är coolt att vara cool.

Jag tänker på hur jag uppför mig och hur jag uppfattas infört andra, ja. Men som funktion är det mycket enklare att bara vrida handen än att ta nytt grepp, om du råkar hålla i luren. Men tryck du på powerknappen som alla andra om du vill. det kom,mer jag nog också göra nån gång.

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Tack! Jag såg nu att jag hade radio i X-box-appen, men det hade jag inte igår. Tack.

20. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Någon som kan hjälpa mig att flasha min 920, förstår noll av den jävla polska siten, vart laddar jag ner romen från?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.