Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Perfekt med grannar som har öppna trådlösa nätverk ju.... Minns när jag flyttade in i denna lägenhet och skulle ta tre veckor innan jag fick internet inkopplat. Grannens trådlösa nät var perfekt då :P Känd mig dock som en tjuv :D

Skickat från min Nexus 7

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vadå andra wp-enheter? Tror du det är WP-telefoner som agerar hotspots öppet? Haha.

Lika hett om öronen som Android får som tillhandahåller fildelningsprogram.

Lika hett om öronen som de företag som tillhandahåller krypteringstjänster.

Vari ligger det olagliga i att kliva in där det är öppet?

De nätverken är ju redan öppna, de öppnas ju inte av Nokia.

Problematiken ligger förmodligen i att den inte kan känna av om det är ett Hotell, en hygglig snubbe, eller ett ofrivilligt öppet nätverk.
    Ja?

Precis, inte ens säkert att man kommer nyttja det, men kul ändå.

Vad menar du?

Vad?
    Då ska de inte ha det öppet.

De som skriver låtar, regisserar filmer, vill inte att man tar del av det som en snyltgäst. Men ändå har du laddat musik och filmer.
    Det som är öppet är inte stängt, således har inget olagligt skett.

3. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Läs på, står det mesta ett par poster upp, enheten i sig är ju inte accesspunkten...

Var i Android OS:et finns det olagliga fildelningstjänster?

4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du är ute på cykeltur, har inget med WP-enheter att göra.

Android tillhandahåller inspelningsappar, fildelningsprogram. Uppmanar ju till brott för fan.

Men skit i det för jag skiter i Android.

Du kan återkomma när du hitta en app som du sa fanns. En som hittar öppna nätverk. Inte bara offentliga.

5. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Det märks att du till slut insett att du inte har på fötterna i den här frågan heller eftersom du blir otrevlig.

1. Det har ju redan redogjorts för hur wlan-identifieringen fungerar här ovan, om det inte stämmer, hur ÄR det det funkar då?

2. ANDROID tillhandahåller inget av det du nämnde, olyckligt att du dessutom skulle använda det ordet.

3. Jag har nämnt flera, wefi tex.
    Om det gäller att bara lokalisera öppna går det bra t.o.m i Samsungs standard 4.1.2, den meddelar dig när det finns öppna nät tillgängliga.

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vaddå de listar alla öppna privata nätverk och lassar ut dem på en karta? Det är ju sjukt integritetskränkande. Det kan användas till vansinnigt mycket elakt.

Stackars människor som inte har förstånd nog till att låsa sina routers får sina wifi-nät övertagna och låsta.

Jättefin app. Verkar smart.

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du har inte visat någon som visar privata, öppna nätverk utanför ens range.

Jag kan säga att Android har 100.000 appar som inte WP har, men du ska fortsätta tjata emot?
    Din lur listade ju de som var öppna i din närhet. Fy fan vilken elak lur du har. Sjukt integritetskränkande.

Det är synd om människan. (Strindberg)

Ungefär som din lur fast lite vassare.

I alla de öppnas nätverk som jag får upp, säg att jag får upp 20, där finns det folk som bor i alla deras range, alltså 20 olika som får upp en. Nu finns det även en som får upp 20. Jätteskillnad. Det finns liksom en poäng med att låsa sin dörr, låsa sin cykel, och låsa sitt nätverk. Har du öppen dörren (alltså öppen så det syns) så gäller inte hemförsäkringen om du blir av med saker, för man ska låsa om sig.

Ett öppet nätverk är ett Öppet nätverk.

Stackars Västtrafik som blivit lurade av alla med Android som lärt sig förfalska sms som färdbevis. Elakt.

8. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Wow, du kanske borde se över humöret lite. Chilla.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

9. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Han syftar på min post där jag skrev hur de får reda på var de öppna nätverken finns.

https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=1368223&postcount=3135

10. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt vad du menar här. Jag vet inte om LiveSight finns på 520:an (antagligen inte), men då den inte har en hårdvarukompass så skulle LiveSight nog inte fungera särskilt bra även om mjukvaran fanns. Så det spelar ingen större roll.

Och den här WiFi-debatten som uppstått här har jag lite svårt att förstå. Alla som har öppna WiFi-nät har frivilligt valt att dela ut både sin internetuppkoppling och sin position. Man begår inget brott genom att använda sig av dem. En mängd appar som hittar och presenterar öppna WiFi-nät finns på alla plattformar och de fungerar generellt sett bra. Vad finns det egentligen att bråka om?

11. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Nu måste jag lägga mig i med :P

Det måste väl ändå ligga ett eget ansvar att se till att skydda sitt nätverk??

Om jag lämnar dörren öppen när jag går ut så får jag inte ut nått på försäkringen om någon går in och tar något. Om jag inte låser min cykel, samma sak. Vill så klart helst att alla ska respektera andras egendom, men det är inte verkligheten.

Idag finns det förövrigt inte många privata öppna trådlösa nätverk då de levereras med ett lösen. Det gjorde det inte förr... Då fick man själv sätta lösen på det.

Skickat från min Nexus 7

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Visst kan WP hjälpa varandra men det är inte det detta handlar om.

Helt riktigt.

Exakt. Öppnar man möjligheten för att andra ska kunna komma in, så får man faktiskt räkna med besök.

Det är inte så att man hackar sig in hos folk, utan de bjuder ju in själva.

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

;
    Jag tror inte du hade tyckt om en applikation som känner av var det står olåsta cyklar, eller olåsta hem, och lägger upp dessa på en karta för dig att navigera till.

Eget ansvar är bra men i mina ögon borde de som finns med på kartan som alla minst meddelas om att samtliga med den appen har en karta på vart ditt nätverk finns och att det är öppet.

Eller så slutar man snåla på privata wifin.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

14. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    OK, eftersom du VET att det inte funkar enligt detta så måste du alltså veta hur det egentligen funkar, kan du delge oss det?

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du sa ju att din telefon reggar olåsta cyklar och lägger dem överst? Så du talar emot dig själv här.

Sedan får man inte ta en olåst cykel, för den är inte din. men man får koppla upp sig på ett öppet nätverk, det är möjligen omoraliskt men dock inte olagligt. Sedan vet man ju inte om det är öppna för att de vill ha det så.

Precis, där det är öppet. Där det är öppet hus, där får man gå in.

Vänd på det, nu kan Kalle, med sin dunderlina, och som vill dela med sig, men till fler än bara de i samma hus, även nå ut längre, och hjälpa stackars Pelle som skulle behöva lite fri surf, något Kalle har mer än gott av. Se möjligheterna.

Öppnar du ditt fönster så kommer det in smuts. (men också frisk luft)

Öppnar du din mun på djupt vatten så riskerar du att drunkna. Du kan också lyckas kippa efter andan.

Öppnar du dig som människa så finns risken att folk tar sig in i ditt inre och använder det emot dig. Du kan också få en djupare relation med andra.

Öppnar du ditt hjärta för en tjej så riskerar du att bli sårad. Men du ges också möjlighet till villkorslös kärlek.

Öppnar du ditt nätverk så kan folk med lite surf ta del av det. Men du riskerar också att fler kommer in då du har öppet.

Last edited: 8 aug 2013
  16. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Nu känns det som det tjafsas bara för att det ska... Jag tänker inte dra mig in i det. Men jag tror hur som helst att det är ens eget ansvar att skydda sitt nätverk. Det är inte upp till Windows, Nokia, android osv att göra det. Det går säkert att kolla upp med om man orkar...

Ha en bra dag! :-)

Skickat från min Nexus 7

17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag älskar din bländande logik.

Jag vet att du inte är 90 år. Måste jag därför veta hur gammal du är?

Jag vet att George Clooney inte är 2 m. Måste jag därför veta hans exakta längd?

Jag vet att det inte funkar så, men jag vet inte exakt hur det funkar. Det han uppgav var att hos WP kan man bocka i en ruta och bidra till andra, men den har jag bockat ur. stort är inte WP att det kan plocka fram så många bara sådär. Sedan skiter jag i hur det funkar, jag lägger vikt vid att det funkar.

Tänk lite, är du hygglig.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Skaparna av Piratebay är de som kommer med tjänsten 'Hemlis', den privata mess-appen som inte ska gå att övervakas.

"We're building a message app where no one can listen in, not even us. We would rather close down the service before letting anyone in.

Secrets are only secrets if they are secret."

https://heml.is/

Är inte detta fel, enligt erat sätt att se det? Nu kan ju Al-Qaida planera sina dåd krypterat. Borde alla verkligen få tillgång till denna tjänst?

Eller ser verkligheten ut såhär idag och folk är hyfsat trötta på att övervakas (NSA, anyone?).

För inte så länge sedan kom en ny ganska vass krypteringstjänst till mobiler. Är det bara av ondo?

På Android finns det väl appar som spelar in samtal, tror ni att det alltid används korrekt?

Det finns väl även program till vissa lurar där man kan spionera på den man lagt in programmet på. Är det bra?

Det är 2013 nu. Verkligheten knackar på dörren.

Ha inte dina bank-kort och pinkoden tillsammans.

Ha helst ett låst nätverk så vet du till 99% att det bara är du som nyttjar det.

Om någon ringer och säger att de är från banken och att systemet kraschat och att de skulle behöva dina uppgifter, så lämna inte ut dem, för banken ringer aldrig om en sådan sak.

Ha inte samma lösenord till alla tjänster. Det är inte bra.

Men lik förbannat gör folk detta. Tyvärr.

19. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jo givetvis. Jag hade fel. Välkommen till 2013 - där vi alla utnyttjar alla till max ifall de är dumma nog att inte förstå hur man skyddar sig.

Let the games begin!

easycure1974 gillar detta.
  20. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 214
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Lol @ trådtiteln!