Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Felpost.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Last edited: 20 jun 2012
  2. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Får vi den då?

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

3. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Stedad och Dirk Diggler gillar detta.
  4. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Min stream verkar ha en halvtimmes fördröjning, jag fick nyss se 7.8
    Men välkommet var det :)

5. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Last edited: 20 jun 2012
  6. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Appar som görs för WP8 kommer inte att gå på 7.8:

While Microsoft was keen to announce that 7.x apps will run on Windows Phone 8, ZDNet has just confirmed, via a statement from Redmond, that apps built for the new platform won't be backwards compatible:
    "New applications compiled specifically for Windows Phone 8 will not be made available for Windows Phone 7.x devices."

7. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Last edited: 21 jun 2012
    Stedad gillar detta.
  8. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Kul att se hur alla samarbetar och hjälper till med info och annat.

Håller med dj m fl och tycker också att den nya versionen av startskärm verkar trevlig, eller att man får valmöjligheten att kunna ändra den. De som vill ha kvar den som är nu kan ju ha det, även om de flesta lär korrigera den i någon riktning. Gillar även att skärmen kommer fyllas ut helt. Det, i kombination med att man kan ha 3 olika storlekar på 'apparna', gör att man kan få det stilrent och organiserat ändå. Fler appar som vi kan välja storlek och färg på blir skitbra.

Det känns nästan som att den lilla glipan på hemskärmen som är i 800 och 900 var planerad, för att komma med denna 'förbättring' med W8. Folket kring W8, eller i MS, känns mer och mer som rutinerade rävar som lurat i vassen och sedan tar fram det som faktiskt inte finns, trots allt som är ute. Sist, men verkligen inte minst, skulle jag vilja säga.

9. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Jag tror tvärtom att det var pga mycket klagomål på den lilla pilen och den dåligt utnyttjade skärmytan som de ändrade.

10. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tomrummet på sidan har jag aldrig förstått mig på men vant mig vid, blev dock mycket glad när jag nu såg att dom skippat det.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

11. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Är det bara jag som gillar tomrummet? ;)

Edit: Jävtlar vad folk gnäller om WP 7.8 på diverse forum. Det låter som att deras telefoner är komplett värdelösa. Telefonen blir ju inte sämre för att den inte har senaste senaste...

12. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Många kommer nog blir sämre. Iallafall dom med bra försäkring :P

Problemet med WP7.8 är väl att det kommer bli ett väldigt begränsat nytillskott med appar då WP8 tagit fart på allvar.

ÄR jag förresten den enda som funderar på om det blir någon WP7.7?

13. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 255
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Folk gnäller för mycket.

Tittar man på omröstningen här http://www.wpcentral.com/windows-phone-78-nice-touch-or-not-enough

...så kan man ju bara bekräfta att det är som det brukar att det är gnället som syns mest även om de flesta är nöjda eller i alla fall inte upprörda. Som vanligt det negativa som lyfts fram även om det inte representerar den stora massan!

14. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Bara jag som finner det väldigt underhållande att så många gnäller på att tomrummet försvinner nu? Innan har man klagat på att tomrummet funnits men när det tas bort så är inte det heller bra.

Folk blir aldrig nöjda..

Jag personligen tycker att det är skitbra att det försvinner, jag har saknat att kunna ändra storlek på tiles och det ska bli skönt att kunna lägga ut småikoner. Jag vill gärna slippa att behöva gå in i applistan så mycket som möjligt. I alla fall så länge jag inte kan göra mappar.

Angående 7.8 så har jag inget att klaga över. Jag visste att WP8 var på väg när jag köpte min Lumia och att CE-kärnan skulle bort, därför kom det inte som en överraskning att dagens WP-telefoner inte får en fullvärdig WP8.

Microsoft var tvungna att dra ett streck någonstans, nu är strecket där och vi behöver inte fundera mer :)

WP8 kan bli riktigt, riktigt bra. Så länge de inte tappar för många kunder som nu känner sig överkörda och lurade.

15. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag anade det, och är lite besviken på hur dom försökte tiga ihjäl hela diskussionen som ju faktiskt varit igång sedan i våras. Samtidigt var ju tystnaden oerhört talande så jag tror alla egentligen visste hur det skulle bli med WP8. Dessutom köper man (jag iaf) ny mobil så ofta så det kommer inte störa! Jag tror jag kör på min HTC Titan iaf till årsskiftet, det lär väl dröja innan det kommer riktiga värstingar ändå?
    Jag röstade på alternativet: "On the fence. I wish Microsoft could have done more but I like what 7.8 brings to the table."

Har varit helt utan Android sen i slutet på feb så jag köper en ny Android (Xperia S) som lektelefon för att roa mig med iControlpad och emulatorer osv. Det ska nog hålla mitt intresse ett tag framöver tills WP8 kommer. :cool:

16. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Säga vad man vill om olika plattformar, men inget slår kombinationen WP som telefon i höger ficka, och android i mestadels flygplansläge i vänster ficka :P

17. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Precis, som telefon och lite snabbsurfande osv tycker jag WP är outstanding. Men för lite mer "nördande" med diverse emulatorer som ett bra exempel så saknar jag Android, där är Android verkligen fantastiskt. <3 Därför blir det en bra lösning att ha WP som huvudtelefon och Android som leksak.
    Om WP8 blir vad jag hoppas det kommer bli så kommer man förhoppningsvis kunna nöja sig med en mobil senare :cool:

18. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 255
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Precis så kör jag! Underbart. Varje gång jag använder min Android så påminns jag om varför jag aldrig kommer att köra Android som huvudtelefon igen. Men som leksak är den rolig. Men jag har slutat tweaka den o så jag har blitt så less på den skiten. Man vart ju aldrig nöjd ändå.

19. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Får Android bukt med laggandet så kan jag faktiskt tänka mig att gå tillbaka, men den dagen lär aldrig komma tyvärr. Det finns många saker med Android som enligt mig är fantastiska, men efter att ha upplevt ett laggfritt interface kan jag helt enkelt inte gå tillbaka på heltid innan det är åtgärdat. Jag antar att de flesta i den här tråden känner samma sak.

För er som lyssnar på Sigge och Alex podcast (finns det flera här på forumet som gör det?) så vill jag sätta följande betyg på Android: +++**.

20. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jepp, och när WP8 kommer så har existerande WP-telefoner redan blivit "gamla" så det är ändå på tiden att köpa ny lur för många :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.